Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Comme des Garcons nye merke CdG

Se de første bildene fra Comme Des Garçons nye merke

Slipper capsule-kolleksjon som warm-up.

Tidligere i vår skrev vi om at Comme Des Garçons nå lanserer et nytt merke. Det blir det 18. i rekken for det japanske motehuset.

Det var under åpningen av Kinas første Dover Street Market i Bejing i april at CDG-sjef Adrian Joffe først lettet på sløret. Men bortsett fra at merket skulle være nettbasert og at det var CDG-grunnlegger Rei Kawakubo selv som designet nettsiden der merket først skulle lanseres var det sparsomt med detaljer.

Det nye merket har fått navnet CdG, og har allerede blitt en snakkis med sine Anti Social Social Club og Avi Gold t-skjorte collabs teaset på Instagram.

Nå har den første releasen fra merket kommet. Det var WWD som først omtalte saken. Den har fått navnet «Breaking News», og er en logo-basert capsule-kolleksjon som følges opp av det som er den første fulle kolleksjonen senere i år.

Capsule-kolleksjonen tar utgangspunkt i CDG-logoen i en rekke fluoriserende farger, og omfatter også ytterligere t-skjorte-collabs med Dreamland Syndicate, Brain Dead, Cactus Plant Flea Market og Adam Lucas.

Hovedkolleksjonen, som dropper i juli, omfatter både hoodies, gensere, coach-jakker, bomber-jakker, bukser, staff coats, t-skjorter, hatter, skjerf og sneakers, og vil også inkludere collabs med Hanes og Vans først ut. Prisene vil ligge på fra 50 til 800 dollar – noe som tilsvarer fra rundt 400 til i overkant av 6500 norske kroner. Det skriver Hypebeast.

Åpningsbilde via WWD

Les også: Vårens trender: Kunstprint

Siste saker

Mest lest nå
Les mer