Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Rapperen gir nytt liv til 90-tallsfavoritten

(INSTAGRAM)

(INSTAGRAM)

Selv om 80-tallet har tenkt å ta over 2017, er 90-tallets tilstedeværelse fortsatt et faktum. Når et av de mest googlede motespørsmålene for i fjor var hva folk hadde på seg i nettopp det tiåret skjønner vi at fascinasjonen ikke er over.

Mange favoritter har hatt sterke returer. Ikke bare noen av de største trendene vi kunne se i fjor, men også ting som skatersko og selv Drakes gamle Apple-jakke fikk mye oppmerksomhet. Nå kan unge nostalgikere juble enda mer, da Lil Yachty ifølge WWD har fått en designerrolle hos Nautica.

(INSTAGRAM)

(INSTAGRAM)

Les også: Hvorfor er Vetements så hyped?

Rapperen blir dermed kreativ designer hos det amerikanske merket som fra 1985 til 1988 økte salget fra 1 million til 20 millioner dollar. De startet opp i 1983 og den siste tiden har folk kanskje heller tenkt på en preppy seiler med sølv i håret ved nevnte merke, fremfor en gatesmart person med hip-hop på ørene. Med 19 år gamle Lil Yachty, Lil Boat eller like gjerne Miles Parks McCollum, ønsker Nautica nå å nå et yngre marked igjen. Merkets president, Karen Murray, forteller at den stilige hip-hop-artistens medfødte lidenskap og tilhørighet for merket gjør ham til en perfekt partner for dem. McCollum gleder seg minst like mye:

– Nautica er som en del av meg. Det er for barn, seilere, voksne menn og kule folk. Designene, de gamle, de nye, jeg synes det er dope. Det er ikke mye annet der ute som Nautica, forteller han magasinet.

(INSTAGRAM)

(INSTAGRAM)

Se også: Dette gleder Melk & Honning seg til i 2017

Les også
Gisele Bündchen åpner opp om traumatiserende Alexander McQueen-visning

Siste saker

Mest lest nå
Les mer