Sportsmerket PUMA har fått med seg danske HAN KJØBENHAVN med på et samarbeid.
Han Kjøbenhavn ble grunnlagt av Jannik Davidsen og Tim Hancock i 2008. Duoen startet med solbriller, men det utviklet seg raskt til en kleslinje. Det danske merket tar utgangspunkt i skandinavisk minimalisme mikset med streetwear. Tidligere i år ble Han Kjøbenhavn nevnt i Highsnobiety sin liste over skandinaviske merker du bør vite om sammen med Acne Studios, Hay og Wood Wood.
Det er kreativ leder for Han Kjøbenhavn, Jannik Davidsen, som har stått for å designe samarbeidet med det tyske sportsmerket. Kolleksjonen er inspirert av oppveksten hans, arkitektur i danske forsteder og selvfølgelig med et tydelig sporty uttrykk.
PUMA og Han Kjøbenhavn har tatt utgangspunkt i noen av de klassiske PUMA-plaggene fra arkivet og gitt det en skandinavisk «touch». Noen av nøkkelplaggene er en trenchcoat i ull som er inspirert av de som sitter på VIP-tribunen på en fotballkamp, tykke gensere for de kalde vinterdagene og tilbehør som en sekker og luer.
Det skandinaviske merket har også fått lov til å leke seg med to klassiske skomodeller; Clyde og Tsugi Kori. Hele kolleksjonen har tatt utgangspunkt i at det skal passe den kalde høsten og vinteren som preger Norden.
PUMA, med nordmannen Bjørn Gulden i spissen, har virkelig steppet opp samarbeidene sine de siste årene. De har fått mye igjen for å teame opp med kjente fjes som Rihanna, Kylie Jenner, Young Thug og nå nylig Selena Gomez.
Første kvartalet i 2017 hadde de en salgsøkning på hele 92,2 prosent. Ifølge WWD var dette et historisk øyeblikk for det tyske sportsmerket som for første gang hadde et salg på over 1 milliard kroner euro på et kvartal.
Se kampanjevideoen for PUMA x HAN KJØBENHAVN:
HAN KJØBENHAVN x PUMA er tilgjengelig i butikk og online.