Midt i hjemmetreningsbølgen.
Peter Dundas er kjent for å kle opp de største Hollywood-stjernene i glamorøse kjoler. Beyoncé valgte nordmannen til å designe den ikoniske gullkjolen med glorie for Grammy-utdelingen i 2017. Shakira hadde to ulike kjoler på seg på scenen under årets Super Bowl, som også var signert den norske designeren. I tillegg til disse hadde Michelle Obama valgt å ikle seg Dundas, da hun gjestet Oslo i fjor.
Midt i koronakrisen lanserer han nå en linje med treningsklær – som skapt for både trening på stuegulvet og hjemmekontoret.
Dundas har tidligere vært sjefsdesigner for lukusmerker som Roberto Cavalli og Emilio Pucci, før han startet for seg selv. Og det er ingen tvil om at designeren har en forkjærlighet for alt som er glamorøst. Den nye linjen Dundas Active skal komplementere luksusmerket hans.
Selv om linjen er sporty, skal plaggene passe til både jobb og fritid også. Kolleksjonen inkluderer blant annet leggings med høyt liv, it-sykkelshortsen fra i fjor og sportsbh-er, alt med et snev av Dundas-glam med panter-logoer, blomster- og slangeskinnsmønster.
– Vi gleder oss til å lansere Dundas Active. Å kunne oppfylle Dundas-jentenes behov 24 timer i døgnet har alltid vært vår visjon, og vi håper kolleksjonen vil få enhver til å se og føle seg bra i hverdagen, sier designeren til Fashion United.
Å lansere treningsklær i koronaens tid med stengte treningssentre og økt fokus på hjemmetrening er kanskje ikke så dumt.
– Hvert eneste plagg er designet for å kombinere stil, komfort og den klassiske Dundas-glamouren. Enten du trener eller jobber hjemmefra, har det aldri før vært så viktig å stå opp, kle på seg og føle seg bra, skriver merket på Instagram.
Melk & Honning har forsøkt å få en kommentar fra Peter Dundas, uten hell.