Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Gucci lanserer sin egen virtuelle sneakers
Foto: Promenaden Fashion District

Nå stenger Oslos luksusbutikker

Det bekrefter luksusgruppetopp til Melk & Honning.

Koronaviruset har ført til strenge og omfattende tiltak her hjemme for å forhindre smittespredning. Som et resultat holder de aller fleste seg hjemme, og butikkene stenger nå én etter én dørene midlertidig. Det har fått norske motebutikker til å rope varsku, og flere frykter massekonkurser.

Nå stenger også Oslos luksusbutikker dørene.

Det opplyser den danske luksusgruppen Group 88, som står bak flere av luksusbutikkene i Oslo sentrum, i en Instagram-post mandag.

«Helsen og tryggheten til våre kjære kunder er vår topp prioritet. Derfor har vi bestemt oss for å midlertidig lukke alle Group 88-butikkene inntil videre til 30. mars. Vi ser frem til å ønske dere velkommen igjen. I mellomtiden ta vare og hold dere trygge», heter det i posten.

Det vil si at Mulberry, Valentino, Bottega Veneta, Balenciaga, Burberry, Gucci, YSL og Collage The Shop på Steen & Strøm i Oslo nå alle lukker dørene.

Thomas Møller, CEO i Group 88 bekrefter det hele overfor Melk & Honning.

Burberry i Nedre Slottsgate i Oslo. Foto: Promenaden Fashion District

– Det stemmer at vi nå lukker, og det gjør vi av to grunner: For det første vil vi ivareta sikkerheten til våre kunder og personalet. Vi ønsker ikke å bidra til ytterligere smittespredning. Den andre grunnen er at omsetningen har falt den siste uken. Naturlig nok har det ikke mange kunder. Vi har vurdert situasjonen løpende, men fant det best å nå lukke butikkene våre i Danmark og også Oslo inntil videre.

Nettbutikken Collagetheshop.com, som fører luksusgruppens merker, vil imidlertid fortsatt være tilgjengelig også for norske kunder, men på nettsiden heter det at varene ikke vil bli shippet før de fysiske butikkene åpner dørene igjen.

Oppdatert:

Les også
Rett fra catwalken SS25; dette er årets vesker

Hermes holder fortsatt åpent, men med reduserte åpningstider, skriver PR Manager i en mail til Melk & Honning.

Det samme gjelder Louis Vuitton. Også de opererer med reduserte åpningstider, og tar strenge forholdsregler.

Les også: Motebransjens kaster seg inn i kampen mot koronaviruset

Siste saker

Mest lest nå
Les mer