Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Nå kommer mote- og beautymerket inspirert av Killing Eve
Tv-serien byr på mange ikoniske moteøyeblikk. Foto: Skjermdump fra «Killing Eve»

Nå kommer undertøyet inspirert av Killing Eve

Nesten til å dø for?

Killing Eve var en av de mest populære tv-seriene i 2018, og det med god grunn. Den nervepirrende katt-og-mus-leken mellom kontorrotta Eve som kjeder seg og Villanelle, seriens talentfulle leiemorder som bader i luksusen jobben hennes gir, tok verden med storm.

Villanelle, spilt av Jodie Comer, sjarmerte seg inn i mang et moteinteressert hjerte med sin lekre garderobe. Hvem kan vel glemme den vakre sjokkrosa tyllkreasjonen fra britiske Molly Goddard? Comers vanvittig glødende og superfreshe hud bet også flere seg merke i.

Mens vi venter på fjerde sesong (som etter ryktene skal komme i 2022) så produsentene sitt snitt til å tjene enda mer penger på. I 2020 kom nyheten om at selskapene som eier rettighetene til Killing Eve hadde signert en avtale om å utvikle produkter, opplevelser og samarbeid rundt merkevaren.

Det betyr blant annet et motemerke, skjønnhetsprodukter og andre forbrukerrettede ting med Killing Eve-navnet på.

Serier og filmer å binge i påsken
Villanelle har mange fantastiske moteøyeblikk. Her i Molly Goddard. Foto: HBO Nordic

Nå kan fansen også skaffe seg undertøy inspirert av serien.

Det er det britiske luksusundertøysmerket Coco de Mer London som slipper en ny kolleksjon inspirert av seersuksessen. Den er faktisk laget i samarbeid med seriens produksjonsselskap, Sid Gentle Films og selskapets daglige leder Sally Woodward Gentle, ifølge Grazia.

Kolleksjonen er inspirert av fem hovedsteder som alle er med i Killing Eve. Berlin, Moskva, Paris, Wien og London, hvorav undertøyet tilhørende de to første storbyene er tilgjengelige nå og de resterende tre slippes i februar 2022.

Måten Killing Eve portretterer kvinner og deres ønsker på skal ha tiltrukket Lucy Litwack, eier og daglig leder i Coco de Mer.

Lanserer killing eve -undertøy
Undertøyet inspirert av Berlin. Foto: Instagram/@cocodemeruk

– Som en serie med to kvinnelige hovedroller og en sentral karakter som lever livet sitt på sine egne premisser og representerer et syn på hva kvinner er i stand til – uten unnskyldninger, identifiserer vi oss dypt med deres kjerneverdier, sier Litwack til Grazia.

– Det portretterer kvinner på en moderne måte – som gode og dårlige; i kontroll, men sårbare. Det er følelser, men også styrke. De kvinnelige hovedrollene er sterke, intelligente og morsomme.

Med slagordet «Home of Pleasure» selger Coco de Mer ikke bare tradisjonelt undertøy, men også bekledning tradisjonelt assosiert med både burlesk og bondage, som blant annet tassels. I tillegg selger merket sexleketøy. Burleskdronning Dita von Teese har tydeligvis lagt sin elsk på undertøyet – det har også den danske supermodellen Helena Christensen.

Les også: Tips til årets beste, dristige julegaver

Siste saker

Mest lest nå
Les mer