Nå kommer mote- og beautymerket inspirert av Killing Eve

Fra «Killing Eve». Foto: BBC via Vogue

Lanserer mote- og skjønnhetsmerke inspirert av Killing Eve

– En av de smartest og stiligste tv-seriene.

Man trenger ikke å se mange episoder av den kritikerroste tv-serien Killing Eve, før man innser at Villanelles garderobe er til å dø for. Den overraskende sjarmerende leiemorderen var på alles lepper da seriens første to sesonger hadde premiere i 2018.

Den noe spesielle karakteren spilt av Jodie Comer er minst like kjent for sitt kalde blod, som for sin glødende og superfreshe hud – med en no-makeup makeup i fokus. Det blir det penger av.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Tidligere i år kom tredje sesong av suksesserien. Nå har selskapene som eier rettighetene signert en avtale om å utvikle produkter, opplevelser og samarbeid rundt merkevaren, skriver Dazed.

Det betyr blant annet et motemerke, skjønnhetsprodukter, spill og andre forbrukerrettede ting med Killing Eve-navnet på.

Nå kommer mote- og beautymerket inspirert av Killing Eve
Tv-serien byr på mange ikoniske moteøyeblikk. Foto: BBC via Vogue

Spinner videre på Killing Eve

Det er Sid Gentle Films og AMC Networks som sitter på rettighetene til den kritikerroste tv-serien. Selskapene har inngått et samarbeid med IMG som vil strekke ut over flere år fremover.

I tillegg til produkter, vil det bli utviklet opplevelser og samarbeid basert på ulike plott fra selve serien. Hva dette vil innebære, gjenstår å se. Men det er lov å håpe på sjokkrosa tyllkjoler à la Molly Goddard, maksimalistisk powersuiting à la Dries Van Noten – og ikke minst hemmeligheten bak Villanelles misunnelsesverdige glow.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Killing Eve treffer flere noter og nyanser når det kommer til menneskelig atferd, som naturlig kan gjøres om til en patent. Ved siden av å være en av de mest populære og elskede tv-seriene, er det også en av de smarteste og stiligste, sier Sharikay Chaffee, visepresident i lisensiering ved IMG til Dazed.

– Det dobbelte aspektet og den motstridende naturen mellom dens to hovedroller, kan bli brukt til å fortelle en historie om et produkt.

Les også: Hvorfor hater alle Netflix-suksessen Emily in Paris?