Nå er den første sminkekolleksjonen til luksusmotehuset her

Hermès kaster seg på trenden.

I fjor kom nyheten om at Hermès, for første gang i husets 183 år lange historie, lanserer hudpleie og kosmetikk.

Det franske luksusmotehuset satser allerede på duft. Det utgjorde 5 prosent, 315 millioner euro, av den totale omsetningen i 2018.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen
Hermès lanserer leppestiftkolleksjon

Den første lanseringen er en kolleksjon leppestifter som har fått navnet Rouge Hermès. Kolleksjonen består av 24 leppestifter som kommer med to ulike teksturer: matt som skal være en homage til motehusets semskede skinn og sateng som en hyllest til kalveskinnet brukt blant annet på den ikoniske Kelly-vesken.

Fargene er inspirert av husets mildt sagt omfattende arkiv bestående av over 900 ulike nyanser av skinn og 75,000 silke-swatches. Forpakningene er refillbare, og er laget i det samme metallet som på veskene Leppestiftene vil være lett parfymert med en spesiallaget duft skapt av husparfymør Christine Nagel.

Ifølge Wall Street Journal planlegger Hermès å lansere en ny kosmetikkategori hver sjette måned, og hinter om at «foundation, øyenskygge og rouge ikke er langt unna etterfulgt av hudpleie».

Med det føyer Hermès seg inn i rekken av motehus som satser på nettopp hudpleie og kosmetikk. Sist ut er italienske Gucci som i fjor lanserte sine første leppestifter med en oppsiktsvekkende kampanje.

Hermès lanserer leppestiftkolleksjon
Foto: Hermès

Les også: Slik kickstarter ekspertene skjønnhetsåret