Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Publisert:

Del innlegg:

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:

– Denne uken kåret Melk & Honnings lesere årets norske favorittdesigner. Det var Tom Wood, med Morten Isachsen og Mona Jensen i spissen, som gikk av med seieren. 

– Hvert eneste år rekrutterer den italienske dekk-produsenten Pirelli en anerkjent fotograf og stylist til å sette sammen en veggkalender for det kommende året. Temaet for 2018 er Alice in Wonderland fotografert av Tim Walker og stylet av Edward Enninful.

– På onsdag lanserte Kim Kardashian West en parfyme under sitt eget merke KKW Fragrance. Det virker som det er en god del som ønsker å lukte som den nest eldste i Kardashian-klanen da hun solgte dufter for hele 10 millioner dollar på én dag. Dette er helt ville tall til sammenligning med andre skjønnhetsmerker, spesielt med tanke på at hun ikke markedsførte gjennom noen tradisjonelle kanaler.

– Den norske kunstnerduoen Guttestreker har teamet opp med jeansmerket Lee om en kolleksjon med et tydelig budskap. Kolleksjonen er tilgjengelig på Lee Store Oslo, samt at de vil være en kunstinstallasjon i butikken ut november.

Matell lanserer den første barbien med hijab. Dukken er inspirert av idrettsutøveren Ibtihaj Muhammad og er en del av «Sheroes»-kolleksjonen som baserer seg på grensesprengende kvinner. Kolleksjonen har tidligere inkludert «plus size»-modellen Ashley Graham.

Gigi Hadid kommer ikke til å dukke opp på Victoria´s Secret-catwalken i Shanghai i slutten av måneden. Supermodellen annonserte på Twitter at hun ikke vil delta på showet, men forklarte ikke hvorfor. Det spekuleres i om det er fordi hun ikke har fått kinesisk visum.

– Moteskaperen Azzedine Alaïa gikk bort denne uken i en alder av 77 år. Han er kjent for sine skredderferdigheter og kroppsnære kjoler, og har kledd opp blant annet Naomi Campbell, Grace Jones og Kim Kardashian.

– Nå har det første nummeret av britiske Vogue med nytt fjes i sjefsstolen endelig havnet i butikkhyllene. Edward Enninful har blitt hyllet for sine nye visjoner for det anerkjente magasinet med #NewVogue.

Paper Magazine prøver nok en gang å #breaktheinternet. Denne gangen er det ikke Kim Kardashian, men Nicki Minaj som pryder magasinet. Serien er fotografert av Ellen Von Unwerth hvor rapperen virkelig er tro mot låta si «feeling myself».

64 år gamle #EllenvonUnwerth har skutt bildeserien Minaj á Trois med #NickiMinaj for #Paper

Et innlegg delt av MELK & HONNING (@melkoghonning)

Hovedbilde: Kim Kardashian for KKW Fragrance

Les også: Er pels moteriktig? To motstridende trender preger industrien

Siste artikler

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...

British Vogue: – Det er flaut å ha kjæreste

Ifølge Vogue - ja. «My boyf–» – og mute.Slik åpner Chanté Joseph sin nå virale tekst i British Vogue. I...

M&Hs Halloween-fest: Tusen takk!

For en kveld! På lørdag samlet vi venner, samarbeidspartnere og kjente fjes til en uforglemmelig Halloweenfest på The...

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...