Luksusgiant skal åpne sin egen fornøyelsespark

Luksusgiganten LVMH har planer om å gjøre om den 157 år gamle parken Jardin d’Acclimatation i Paris til en av Frankrikes største tivolier.

60 millioner euro skal selskapet bruke på forandre den historiske parken en skikkelig oppgradering.  I dag består den av alt fra museer, noen karuseller, dukketeater til grøntområder og golfbaner.

Gigantselskapet LVMH eier en haug luksusmerker som blant annet Louis Vuitton, Céline og Dior og drives av Bernard Arnault, en av verdens rikeste mennesker. 

LVMH har eid 80% av parken siden 1984, men det er først nå de går inn for å gjøre store forandringer. Med seg på laget har de Compagnie des Alpes som spesialiserer seg på å skape temaparker og skianlegg.

– Målet vårt for Jardin d’Acclimatation er å rangere som den andre eller tredje største temaparken i Frankrike, sier Delphine Pons fra Compagnie des Alpes til BoF.

Les også: Tommy Hilfiger åpner tivoli under NYFW

Jardin d’Acclimatation ligger nord i parken Bois de Boulogne i den vestlige delen av den franske hovedstaden. Med sine 180 000 kvadratmeter er den større en både Central Park i New York City og Hyde Park i London.

Planen er at besøkstallene skal øke fra 2 til 3 millioner i året innen 2025. Dette er hakk i hjel med Disney World som holder til rett utenfor Paris. Parken skal få 17 nye attraksjoner med temaet «steampunk», en undersjanger til science fiction som tar inspirasjon fra 1900-tallets industrielle dampmaskiner.

Utbyggelsen vil starte allerede i september, og LVMH har planer om å åpne dørene til den nye parken 1. mai 2018.

Les også: Dette er den unge, lovende vinneren av årets LVMH-stipend

Les også
5 parfymer som vil snu hoder

Siste saker

Mest lest nå
Les mer