Kim Kardashian i Skims pryder alle Grazias covere globalt

Superinfluenceren med en ekte takeover.

«Fenomenet Kim Kardashian», skriver Grazia i caption på sin Instagram. Superinfluenceren og realitystjernen pryder nemlig coveret på magasinet globalt i oktober, måneden hun selv fyller 40 år.

Det er første gang i Grazias historie at de lar en og samme person få skinne på forsiden i både India, Midtøsten, USA, Australia og overalt i Europa. Men med nesten 200 millioner Insta-følgere, Kanye West som ektemann og hele 19 sesonger av familiens reality-serie som nå går mot slutten, er vel ingen overrasket over at nettopp Kim får denne æren.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Coverne i de ulike markedene varierer, men hun er iført Skims – shapewearmerket hun lanserte i fjor – på alle bildene. Dette sammenfaller med at merket lanseres på Selfridges.

Les også: Nye bilder av Kim Kardashian overrasker

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Grazia Italia (@grazia_it)

Bilder: Vanessa Beecroft for Grazia Worldwide

Mangfold i Skims-kampanjene

I et intervju med magasinet forteller 39-åringen om grunnen til at hun valgte å lansere shapewear.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Jeg hadde selv brukt shapewear i en årrekke, men det var alltid noe som føltes litt off med dem. Dette gjaldt spesielt fargeutvalget. Jeg kunne ikke en gang finne en riktig tone som passet til min hudfarge, forklarer hun og fortsetter:

– Da tenkte jeg: «Wow, om ikke jeg kan finne riktig tone, tenk så mange kvinner der ute som sliter med å finne riktig match til sin hudfarge». Jeg oppdaget et hull i markedet, og sørget for å fylle det.

Merket ble først lansert under navnet Kimono, noe som første til mengder av kritikk grunnet det folk mente var kulturell appropriasjon. Det var da det i stedet fikk navnet Skims.

Kampanjene har fått kreds for å være mangfoldige.

– Det var ikke et spørsmål engang. Det var bare helt naturlig, og var grunnen til at jeg i det hele tatt startet merket. Jeg ville at vennene mine og alle kvinner der ute skal ha undertøy som er representativt.

– Det var ikke engang sånn at jeg i castingen tenkte: «Åh, vi må være strategiske og gjøre det på denne måten». Dette er bare sånn merket mitt er, konkluderer hun.

Bilder: Vanessa Beecroft for Grazia Worldwide

Frykter ikke å runde 40

Dollar-milliardæren letter også på sløret om hva hun tenker om det å fylle 40.

– Jeg er ikke en som er redd for å bli eldre. Jeg gjør selvfølgelig det jeg kan for å føle meg ung og se ut på en viss måte. Men jeg er stolt av at barna mine får ha meg her, enda et år. Det er sånn jeg prøver å tenke.

I tro Kardashian-Jenner-stil skulle det ikke spares på noe når det gjaldt bursdagsfeiringen. Men så kom korona.

– Jeg hadde den beste idéen. Festen skulle hete «Wild, Wild Miss West’s 40th birthday». Og jeg fikk Manfred Thierry Mugler til å lage et metallkostyme til meg, litt som en cowgirl, forteller firebarnsmoren i intervjuet.

– Det ser helt insane ut. Vi gjorde virtuelle fittinger også. Men nå vil jeg ikke kaste bort det på en fest med meg og fem andre. Jeg vil at det skal være en greie. Så jeg tenker at vi gjør det neste år. Vi kan ha det på min 41-årsdag. Men vi kan fremdeles kalle det 40-årsdagen min, sant?

Les også: Kylie Jenners bikinibilde får sjuke konsekvenser