Er denne puten fra IKEA tidenes mest geniale påfunn?

Publisert:

Del innlegg:

Den svenske møbelgiganten fortsetter å tappe inn på mote.

Det er ikke bare Billy-bokhyller, vaniljeduftende billiglys og det nærmest ikoniske blå handlenettet som kommer fra IKEA.

Den svenske møbel- og interiørgiganten har steppet opp gamet for lengst. I 2019 overrasket kjeden med et eksklusivt designersamarbeid med Off-White-designer Virgil Abloh. Det skjedde i kjølvannet av at Balenciaga lagde en blåkopi av det berømte handlenettet.

Det ser ut til at IKEA vet å spille på alle strengene – ikke minst humor. I fjor lanserte kjeden en bøttehatt basert på det blå nettet.

IKEA sitt siste påfunn er av det geniale (og litt komiske) slaget.

IKEA lanserer krysning mellom pute og dyne
Bruke denne i parken i år?

Møbelgiganten har funnet opp en pute som enkelt kan gjøres om til en dyne med ermer man kan kle på seg. Og den koster bare 329 kroner.

Hypebeast har døpt den quillow – en krysning mellom pillow, en pute – og quilt, en dyne.

Fältmal ser ut som en helt ordinær pute. Tanken er at man kan sitte på den koronavennlig i parken når det begynner å bli litt varmere i været utover våren og sommeren.

Lanserer bærbar pute
Fältmal ser ut som en helt ordinær pute ved første øyekast.

Når det begynner å bli kjølig, kan du enkelt åpne den opp og trekke armene igjennom ermene og feste bak på ryggen med knapper.

En klem du kan sitte i hele kvelden

«En pute/dyne som holder deg varm og komfortabel når du er ute på reise, slapper av i hengekøya eller koser deg på sofaen», skriver IKEA selv på sin nettside.

Det er ikke første gangen en kjedegigant lanserer bærbare dyner. I 2012 lanserte H&M en dynekåpe i samarbeid med Maison Martin Margiela.

Les også: Dette duftlyset lukter «varme, parisiske croissanter»

Siste artikler

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...