Med egen «Glossier Canyon» som backdrop for selfies.
Hva er egentlig greia med Glossier spurte vi allerede i 2016. Det mange trodde bare var en døgnflue har nemlig vist seg å være så mye mer, nærmere bestemt en millionbusiness.
Nylig pumpet investorer inn ytterligere 52 millioner dollar, noe som tilsvarer i overkant av 412 millioner norske kroner, i merket som nå bruker pengene til å åpne sin andre permanente fysiske butikk. Denne gangen i Los Angeles.
«Los Angeles er et viktig marked for oss, og San Francisco – i store deler av California opplever vi stor etterspørsel», sier Glossier-grunnlegger og daglig leder Emily Weiss til WWD, som først omtalte saken, med referanse til merkets pop-up-butikk som åpnet tidligere denne måneden i San Francisco (og som selger et Glossier-produkt hvert 20.sekund).

Glossiers butikk i New York
Den nye Los Angeles-butikken skal etter sigende åpne allerede i mai på Melrose Avenue og skal være på 1,500 kvadratmeter. Til WWD avslører Weiss at interiøret vil være inspirert av forestillingen om en kjøretur gjennom California-ørkenen, og vil også ha en egen «Glossier Canyon» designet for å fungere perfekt som backdrop for selfies. Merkets første permanente fysiske butikk, som også er deres flaggskipbutikk, ligger i New York, i 6.etasje i en bygning på Lafayette Street.
Les også: Unisex-produkter i skjønnhetsbransjen; mer enn en hype?