Bilde via Instagram @ganni

Ganni med eksklusiv kapselkolleksjon

– Jeg dresser meg litt opp hver dag for å løfte humøret og komme med gode vibes, forteller grunnleggeren av det danske suksessmerket.

Ekteparet Ditte og Nikolaj Reffstrup startet Ganni for i overkant av ti år siden. De siste årene har det danske merket hatt en voldsom oppsving, og kunne i fjor melde om rekordoverskudd samtidig som de åpnet nye butikker flere steder i verden.

Til tross for at det går som det suser for Ganni merker de i likhet med de fleste andre koronakrisen på kroppen. I slutten av april klinket de derfor til med sitt første online arkivsalg med opptil 70 prosent avslag på tidligere kolleksjoner tilbake til AW17. Dette for å bli kvitt sesongvarer og annet som tar opp lagerplass når det skal gjøre plass til nye, freshe ting.

Og Reffstrup-duoen hviler ikke på laurbærene. For i dag, 6. mai, lanserte de en kapselkolleksjon.

Les også: Det danske suksessmerket Ganni har lagt sin elsk på norske Jakob

Kolleksjonen er av det sommerlige slaget og helt i tråd med resten av Gannis estetikk både mønstrete og fargerikt. I sortimentet finner man både blomstrete kjoler, vesker og bikinier, pastellfargede sett og rutete bøttehatter og topper. Og, ikke minst, t-skjorter med påskriften «Have a nice day!» – noe vi alle kan trenge i disse koronatider.

Til danske ELLE forteller Ditte Reffstrup, som er kreativ leder for merket, at kolleksjonen er inspirert av positiv energi.

– Vi gikk for livlige mønstre og dristige farger som kan hjelpe oss å se frem mot en lysere tid. Jeg personlig kler meg alltid for meg selv, ikke for noen andre, og nå har jeg mer enn noensinne oppdaget at jeg dresser meg litt opp hver dag for å løfte humøret og komme med gode vibes. Det er min måte å gjøre self-care på.

Plaggene vil kun være å få fatt i via Gannis nettbutikk eller deres egne butikker.

Se bilder av kolleksjonen her:

Les også: Ganni kjøper alle de norske butikkene