ganni

Foto: Copenhagen Fashion Week

Ganni feiret ti år i København

Se bildene her.

Et av høydepunktene under moteuken i København var det danske suksessmerket Ganni. For sin SS20-visning inviterte de til tennisbanen på hotell Mercur i hjertet av den danske hovedstaden. Det var samme location som merket brukte for sin SS15-visning.

Det danske motemerket kan le hele veien til banken. De legger nemlig bak seg sitt hittil beste år, og kan melde om rekordoverskudd.

Med SS20-kolleksjonen feirer kreativ direktør Ditte Reffstrups 10-årsjubileum hos Ganni. Samtidig er det fem år siden merket fikk en real oppsving og inntok en solid plass på den danske og internasjonale motescenen.

– Denne kolleksjonen føles veldig personlig. Det gjør de alltid, men denne føles nok ekstra spesiell fordi den markerer 10 år hos Ganni for Nicolaj og meg. Det betyr så mye for meg å se hvordan kvinner over hele verden bruker det vi lager. Jeg tror ikke vi noen gang hadde våget å tro at vi ville komme så langt, sier Reffstrup i en uttalelse.

– Jeg har også tenkt mye på hva det betyr å være kvinne akkurat nå. I dag er det så mye kvinnelig selvtillit, men fortsatt fortsatt mye som er uferdig. Selv er jeg mor til to jenter som snart blir kvinner, så dette er noe jeg tenker mye på. Det vi ønsker er å få kvinner til å føle at de kan oppnå alt. Ganni er en sinnstilstand mer enn noe annet. Det er alt om at kvinner skal føle seg komfortabel i deres egen kropp.

Les også: Ganni-visning får kritikk

Den danske superstjernen MØ åpnet visningen torsdag, mens publikum hadde fått utdelt hvite Ganni-regnponchoer for det lunefulle københavnske sommerværet.

– Jeg er så glad for å jobbe med Ganni for denne visningen. Jeg har vært fan av merket i mange år, helt siden begynnelsen da jeg gikk på skolen og shoppet klærne deres i små butikken i Odense hvor jeg vokste opp. Jeg har alltid elsket deres visjon og design, sier Karen Marie Aagaard Ørsted Andersen bak MØ.

Og i det visningen var over og modellene kom ut på tennisbanen for finalen åpnet himmelen seg. MØ spilte den internasjonale hitten Lean On. Modellene møtte regnet med dans – et eksempel publikum også fulgte.

Alle bilder: Copenhagen Fashion Week

Les også: Holzweiler om København-visningen