Se hvor og når her.
I fjor sommer åpnet danske Rains dørene til sin første butikk i Norge. Nå, et år senere, kommer den andre butikken på plass.
Den nye butikken får adresse Bogstadveien i Oslo, mens merkets første butikk ligger i Øvre Slottsgate i sentrum.
Les også: Dansk motemerket saksøkte Zara og vant!
– Mottakelsen av Rains i Norge har vært veldig bra. Vi har etablert en god distribusjon på wholesale samt at Rains-butikkene, deres ambassadørplan og digitale profil har bidratt svært positivt til merkevarebyggingen, forteller Kenneth Wilkie i Level Agency som har agenturet på Rains i Norge til Melk & Honning.
– Hva er grunnen til at dere velger dere Bogstadveien?
– Grunnen til at vi landet på Bogstadveien for butikk nummer to er fordi vi ønsker å nå ut til kunder som ikke er i sentrum og på bakgrunn av utviklingen av Bogstadveien som handelsgate. I tillegg var lokale eksakt den størrelsen vi var på utkikk etter
Lokalet er på 60 kvadratmeter og utformingen av butikken samsvarer med retail-konseptet til Rains og blir som i Øvre Slottsgate.
– Det er ganske modig å åpne fysisk butikk nå både med tanke på digitaliseringen og koronakrisen – hva tenker dere om det?
– Vår strategi rundt ekspandering er ikke påvirket av Covid-19. Vi mener det er viktig å bidra med en fysisk shopping opplevelse samtidig som vi også satser digitalt. Dette for å skape en helhetlig opplevelse av brandet for kundene våre.
Suksess
Rains ble startet i 2012 av blant andre Philip Lotko, mannen til den danske superinfluenceren Pernille Teisbæk.
Siden 2016 har det danske motemerket åpnet konseptbutikker i København, Paris, New York og London, og kan melde om 30 prosent vekst årlig, skriver danske Finans.
Deres andre butikk i Norge er den 28. i rekken.
Rains-butikken i Bogstadveien åpner torsdag denne uken.
Les også: Korona satt en stopper for butikkåpningen til det norske motemerket