Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
bytimo

ByTiMo lanserer sin første loungewear-kolleksjon

Lanserer sitt utvidede konsept i løpet av 2021.

Med koronapandemien oppholder de aller fleste seg langt mer hjemme enn tidligere, og mange har hjemmekontor. Som et resultat av dette har loungewear for alvor fått en oppsving. Det kan være gode nyheter for motebransjen som er blitt hardt rammet av koronakrisen.

Nå lanserer byTiMo sin første loungewear-kolleksjon. Det er første skritt på veien mot en større utvidelse av det norske merkets univers.

Les også: Disse norske merkene vil at du skal hacke klærne deres

Fryktet for fremtiden under lockdown

– Dette har vært i pipelinen veldig lenge, da vi har en drøm om å utvide byTiMo-universet vårt. Dette er bare begynnelsen, vi kommer med flere lanseringer ila 2021, sier Tine & Elisa Mollatt, mor og datter som er henholdsvis designer og markedssjef i byTiMo, til Melk & Honning.

Tine Mollatt ByTimo
Tine Mollatt står bak det norske motemerket byTiMo

Som så mange andre er også de hardt rammet av koronakrisen.

– Da vi gikk i lockdown i mars, og resten av verden som vi jobber eller produserer hos fulgte etter, kom panikken og redselen for fremtiden. Hva skjer nå? Men det har gått overraskende bra med oss, og det er vi veldig takknemlig for, sier de to.

Loungewear signert byTiMo

– Omsetningen lander nok litt lavere enn 2019 totalt sett. Men vi har spart mye penger på å ikke reise rundt om i verden som vi er vant med, men møtt alle kunder og fabrikker på Zoom. Så dette ender som et godt år for oss.

Store planer for byTiMo

Loungewear-kolleksjonen som nå er lansert kommer i et begrenset opplag, og består av pysjer, kimonoer og kasjmir-sett samt diverse tilbehør.

– Vi er opptatt av å kle opp kvinner og å få de til å føle seg fantastiske i våre klær. Selv om dette er loungewear, er det feminint og laget i høy kvalitet. Dette kan like så godt pyntes opp med smykker og sko, som å soves i. Loungewear kan være så mye mer enn joggedresser!

Kolleksjonen er mer bærekraftig produsert i 100 prosent FSC-bærekraftig viskose. Merkeordningen stiller krav om at skogsdriften ikke fører til avskoging, at hogsten foregår kontrollert og at den tar hensyn til lokalbefolkningen. Det norse motemerket planter også tre trær for hvert tre de tar for å lage viskosen. Kasjmiren er Oekotex-sertifisert Trygge Tekstiler. Produkter merket med dette skal ikke inneholde allergifremkallende fargestoffer eller kreftfremkallende fargestoffer. Produktene er også testet for innhold av klorerte fenoler, ftalater og organiske tinnforbindelser.

Mollatt avslørte store planer for fremtiden til VGs MinMote tidligere i år. Merkets utvidede konsept lanseres i løpet av 2021. Frem til da vil en rekke nye lanseringer se dagens lys, med loungewear som det første i rekken.

– Vi har stor fremtidstro! At verden er i endring er gøy, og utfordrer oss til å tenke nytt og annerledes hver dag. 

Kolleksjonen er tilgjengelig i byTiMo sine egne butikker samt i nettbutikken.

Les også: Svært gode nyheter for norsk mote

Siste saker

Mest lest nå
Les mer