Med joggebukse og sneakers i trendbildet, er det ingen tvil om at vi de siste årene har hatt et sterk ønske om å virke sporty.
Det fins flust av sporty referanser i den daglige garderobe, men plagg til aktiviteter det skal ytes i krever i disse teknologiske tider plutselig en lang liste av godkjente punkter. Tekstiler puster nærmest mer enn selve utøveren og sømmer bør helst følge kroppen på de mest aerodynamiske vis.
Les også: 7 designere som gikk konkurs
Siden 2003 har Yohji Yamamoto styrt underlinjen Y-3 hos Adidas. Japanerens rene uttrykk akkompagnert av spennende linjeføringer, har gjort plagg og sko fra Y-3 til storfavoritt hos mang en fashionista. Nå kan de mest dedikerte juble også på trening, da våren bringer med seg en sporty kolleksjon for de utøvende fylt med treningstøy- og tilbehør i Yamamotos ånd.
– Sport er Y-3. Det er merkets sentrale essens og inspirasjon, og grunnen til at jeg i 2001 tok kontakt med Adidas for å foreslå et samarbeid. Vi ønsker å være dristige og dette vil definere et nytt kapittel i vår 15 år lange historie sammen, sier 72-åringen i en pressemelding.
Les også: Går fra Nike til sjefsstolen i Adidas
