Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foto: The Edited
Foto: The Edited

The Edited – et nytt vintageunivers på nett

– Det å kjøpe vintage skal fra nå av bli ditt førstevalg.

Damene bak Pas Passé har mange jern i ilden om dagen, og nå lanserer de vintagebutikken The Edited. Caroline Skjelbred, Anette Ousdal og Erica Mathiesen, har sammen skapt en helt unik vintageverden. Med The Edited binder de sammen alt de elsker av vintage, preloved og mote.

De ønsker å gjøre det enkelt for deg å shoppe vintage ved dropp av små kolleksjoner, på en ukentlig basis. Du skal aldri tenke at det er overveldende å shoppe brukte klær igjen.

Anette Ousdal, en av de tre damene bak vintagebutikken, forteller til Melk & Honning at The Edited er en nøye kuratert vintage nettbutikk og markedsplass.

– Gjennom The Edited vil du bli guidet til sesongens trender, hvor du blir presentert vintage- og second hand på en helt unik måte.

Med vintageuniverset ønsker de å vise moteinnhold som inspirerer.

– Målet vårt er at det å kjøpe vintage fra nå av skal bli ditt førstevalg, sier Ousdal.

Vintageuniverset ble lansert fredag 1. desember. Foto: The Edited
Vintageuniverset ble lansert fredag 1. desember. Foto: The Edited

De utvikler også en markedsplass hvor du kan selge dine brukte skatter.

– Her vil vi bidra til å opprettholde en sunn sirkulær økonomi, samtidig som kunden får nye klær eller penger, uten at noe nytt er produsert, forteller hun.

Det du ser i trendbildet, det vil The Edited selge, bare vintage. Ousdal meddeler at her vil du finne alt fra den perfekte kjolen til partysesongen, til en helt rå oversized skinnkåpe.

Etterhvert er planen at de også skal utvide med vintage til herrer.

Den nye vintagebutikken er en nøye kuratert vintage nettbutikk og markedsplass. Foto: The Edited
Den nye vintagebutikken er en nøye kuratert vintage butikk på nett. Foto: The Edited

Ousdal forteller at det som skiller de fra andre vintageforhandlere er at de har et trent øye for hva som er god vintage.

Les også
Dette ønsker Melk & Honning-redaksjonen seg denne våren

– Vi har tålmodigheten og kunnskapen til å se hva som er god kvalitet og hva som er en trend som vil vare og komme tilbake år etter år. Gjennom jobbene våre har vi opparbeidet oss erfaring med den norske motebransjen. Vi er gode på å finne plagg som har det lille ekstra, avslutter Ousdal.

Les også: Julie Josephine og Pas Passé lanserer samarbeidskolleksjon

Siste saker

Mest lest nå
Les mer