Påfugler og nostalgi i Guccis vårkampanje

Gucci-MTM1NjI2OTcyNTM2NTY1NzMw

Gucci har fått en fantastisk oppsving siden Alessandro Michele tok over som kreativ leder etter Frida Giannni i fjor.

Nå er det italienske motehusets vårkampanje for 2016 sluppet.

Ikke overraskende er den voldsomt fargerik, nostalgisk og eklektisk.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også : Gucci med kunstnerisk Insta-samarbeid

Gucci-MTM1NjI2OTc0NDE1NTYzMzk1

I kampanjen kan man se en rekke av de mest up-and-coming modellene i bransjen nå, deriblant Polina Oganicheva, Elizabeth Moore og Jacob Hugo Goldhoorn.

Bildene er skutt av Glen Luchford på location i Berlin. I følge Guccis egen instagramkonto er kampanjen inspirert av det visuelle språket og estetikken i tysk 80-talls popkultur.

Gucci-MTM1NjI2OTc0NDE1NjI4OTMx Gucci-MTM1NjI2OTc0MTQ3MTI3OTM5

Alessandro Michele har tilsynelatende fått relativt frie tøyler etter at han kom inn som Guccis nye kreative leder. I årene mellom Tom Ford, som forlot i 2004, og Michele var det italienske merket i ferd med å bli relativt traust og forutsigbart – med stadig dalende salgstall.

Les også: Tom Fords magiske Gucci-år

Den nye estetikken har et fargerikt blikk på 70-tallet, med en hårfin balanse mellom nostalgi og modernitet.

I høst ble sjefsdesigneren beæret med prisen «Årets internasjonale designer» under British fashion awards, for sine jobb hos Gucci.

Les mer her : Gucci-designer hylles i England. 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen