Stranger Things-stjerna (15) lager eget skjønnhetsmerke

Publisert:

Del innlegg:

Retter seg inn mot Gen Z.

Millie Bobby Brown kanskje aller best kjent fra serie-suksessen Stranger Things lanserer sitt eget skjønnhetsmerke. Det skriver WWD.

For generasjon Z

Skjønnhetsmerket har fått navnet Florence by Mills etter bestemoren hennes, og skal føre kosmetikk og hudpleie for stjernas egen generasjon, Gen Z. Hun lanserer i samarbeid med moderselskapet Beach House som også står bak Kendall Jenners Moon-produkter.

15-åringen henter inspirasjon fra sin egen tid i sminkestolen på sett med produkter spesielt utviklet for såkalte per-teens og tenåringer.

– Jeg fant liksom aldri noe jeg likte og som jeg kunne påføre på huden min. Jeg tok av sminken og plutselig hadde jeg fått enda en kvise, forteller Bobby Brown til WWD.

– Jeg endte opp med å bruke mange produkter som ikke var bra for meg. Noen var anti-aging – og jeg var bare ti år gammel!

Akkurat hvilke type produkter skjønnhetsmerket vil omfatte er fortsatt ikke kjent, men det skal etter sigende inkludere blant annet en ansiktsmist, øyemasker og en skin tint. Alle produktene skal være veganske, PETA-sertifiserte og cruelty-free. Prisene skal ligge et sted mellom 10 og 34 dollar. Det tilsvarer mellom rundt 90 og i overkant av 300 norske kroner. Produktene skal i første omgang selges gjennom egen netthandel samt hos Ulta Beauty og Boots.

Gode penger i beauty

Med lanseringen føyer Millie Bobby Brown seg inn i rekken av superstjerner med en fot i skjønnhetsbransjen.

Nylig ble det kjent at Selena Gomez lanserer sitt eget skjønnhetsmerke. Det samme gjør Lady Gaga, mens Zoë Kravitz slipper samarbeidskolleksjon med YSL Beauty.

For ikke å snakke om både Kylie Jenner med sin Kylie Cosmetics, Kim Kardshian West og Rihanna med sin Fenty Beauty som alle har tjent gode penger på nettopp skjønnhet.

Les også: Nå har den unge Rihanna-look-aliken landet sin første skjønnhetskampanje

Siste artikler

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...

Grace Wales Bonner blir kreativ leder hos Hermès

Et historisk skifte etter 37 år: Den britiske designeren Grace Wales Bonner tar over som kreativ direktør for...

Ingrosso stopper klokkekolleksjon etter plagiatanklager

Bianca Ingrosso og hennes selskap Ani Jewels valgte å stanse lanseringen av sin nye klokke kun timer før...

Luksusvisjon på lavbudsjett: Glenn Martens x H&M

H&M har nok en gang slått seg sammen med en av motebransjens mest spennende designere, og resultatet er...

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...