Knapt åtte måneder etter flyttingen lukker Oslo-butikken dørene.
Høsten 2016 kunne Melk & Honning melde at det norske agenturet Blender skulle åpne sportsbutikken Juice på Eger midt i hjertet av Oslo sentrum.
I mai i fjor kunne vi avsløre at butikken var på flyttefot.
– Juice skal flytte, og det er vi veldig glad for. Vi flytter butikken til Øvre Slottsgate 18-20, som vil si nabo til Marc Jacobs-butikken vår. Nå åpner Villa Paradiso og Bar Bellini i lokalet som ligger vegg i vegg mot Grensen, så det kjennes ut som denne delen av Øvre Slottsgate kan få et bra løft fremover, sa Mats Alver i Blender til Melk & Honning den gang.
– Ambisjonen vår er å fortsette å være den mest spennende sportsbutikken i Norge. Eller som en skribent i Monocle akkurat sa «en av verdens beste sportsbutikker». Samtidig vil vi fortsette å utvikle konseptet til å være en destinasjon for inspirasjon til trening og friluftsliv.
Nå, knappe åtte måneder etter flyttingen, lukker Juice dørene.
(Det samme gjør Marc Jacobs- og Kate Spade-butikken vegg i vegg).
I en sms som er sendt ut til kundene tirsdag kveld står det:
«Dessverre stenger Juice dørene og vi har derfor opptil 70% på hele butikken».
Kundene oppfordres til å bruke eventuelle gavekort eller tilgodelapper innen 31. januar i år.
Det bekreftes i en Instagram-post på Juices profil tirsdag kveld:
«Vårt mål var å vise en ny vei, for en bransje som har gått seg vill, i kampen om det største volumet. Vårt mål var å tilby dere noe vi følte at Oslo manglet, som vi kunne så stolte bak, hver dag. En anerledes (sic) butikk, et annet vareutvalg, en annen filosofi», heter det i caption.
«Til slutt ble kanskje våre ambisjoner for store, i en bransje med for små marginer og for store varelagre», avslutter de.
Til Melk & Honning sier Mats Alver i Blender:
– Vi har jobbet med noen interessenter som har villet kjøpe Juice, men vi har ikke funnet en forsvarlig løsning. Utover det følger vi at vi har sagt det viktigste i innlegget på Instagram. Vi har hatt en fantastisk team, som vi ikke får takket nok, og også utrolig mange gode leverandører som har bidratt på ulike måter for å sørge for at konseptet hadde livets rett.
Les også: Dette vet vi om Varner-brødrenes nye kleskjede