Virgil Abloh sin første Louis Vuitton-kampanje

Virgil Abloh castet en 3-åring til sin første Louis Vuitton-kampanje

Se kampanjebildene her.

Forrige uke kom Virgil Ablohs debutkolleksjon for Louis Vuitton i butikkhyllene. Til manges store overraskelse solgte den ut raskere enn det franske luksusmotehusets ekstremt hypede Supreme-samarbeid.

Dagen etter stod visningen av Ablohs andre kolleksjon for Louis Vuitton for tur under herremoteuka i Paris. Den fikk i første omgang langt bedre kritikk en debutkolleksjonen.

Les også: Virgil Abloh anklages for plagiat

Nå fortsetter Abloh å holde interessen oppe; Mandag ble nemlig Louis Vuittons vårkampanje – og med det også Ablohs første som kreativ leder for det franske luksusmotehusets herrelinje lansert. Fokuset for kampanjen er oppvekst og utvikling hos menn.

– Jeg ønsket å skape noe som var universelt og menneskelig helt inn til beinet. Inkluderende og dyptgående, noe som har tyngde, sa Abloh til Vogue.

– Derfor valgte jeg å fokusere på gutters oppvekst, i stedet for herreklær. For hva er det egentlig som gjør menn til menn? De ulike stegene i ens liv, fra man er et spedbarn, gjennom tenårene og til slutt blir voksen.

Det er stjerneduoen Inez & Vinoodh som har skutt første del av kampanjen, og modellene som figurerer der er tre år gamle Alieyth, syv år gamle Leo James, og 16 år gamle Luke Prael.

Abloh slapp kampanjen i dag for å markere det som er Martin Luther King Jr.-dagen i USA.

De to siste bildene i kampanjen viser den voksne epoken; det ene er en hyllest til maleriet «The Artists studio» av Gustave Courbet, der et knippe av Ablohs nøkkelpersoner figurerer, blant annet rapperen Octavian og stylist Christine Centenera. Det andre er et bilde av studenter i LA iført fargerike t-skjorter fra debutkolleksjonen.

Se kampanjevideoen og bildene her:

Hovedbilde: Getty Images.

Les også: Norske Helly Hansen saksøker Virgil Abloh