I 2015 forlot Raf Simons Dior etter tre korte, men suksessfulle år. Da florerte ryktene om hvor den belgiske designeren skulle ta veien, og det kom ikke fram før på sensommeren i fjor at han skulle ta over sjefsstolen hos Calvin Klein.
Simons har hittil holdt kortene tett til brystet, og man har ikke fått noe innblikk i hans visjoner for det amerikanske merket – til nå.
I går slapp nemlig Calvin Klein den første smakebiten på hvilken retning Simons vil ta det New York-baserte merket. Kampanjen er for merkets nye linje «Calvin Klein By Appointment».
– Den handler om å feire amerikanske kvinner og amerikansk mote. Modellene er alle distinktive individer som bringer ideen til liv. De er valgt for hvem de er, hvor en sterk karakter er nøkkelen, sier 49-åringen om kampanjen.
Med seg på laget har han blant andre Stranger Things-stjernen Millie Bobby Brown, skuespiller Abbey Lee og modellene Kiki Willems og Selena Forrest. Kampanjen er skutt av Willy Vanderperre som fotograferte alle kampanjene til Dior under Simons sin tid.
– Calvin Klein er ikke bare ikonisk undertøy og jeans – det handler om så mye mer, forteller Raf i en pressemelding.
Les også: Se designerens kampanje med Baywatch-baben