Dette er den nye kreative lederen for Calvin Klein

Foto: Yu Fujiwara (via Tumblr)
Foto: Yu Fujiwara (via Tumblr)

Det siste året har den ene sjefsdesigneren etter den andre sagt takk for seg hos de store motehusene, blant dem Raf Simons som sjefsdesigner for Dior. Ifølge den belgiske designeren var valget et resultat av ønsket om å jobbe med personlige prosjekter, og at posisjonen slukte for mye av hans fritid.

Han har inntil slutten av juli vært bundet av en såkalt «non-compete» avtale med Dior sin eier LVMH, som har gjort at han ikke har kunnet jobbe for konkurrerende merker og selskaper. Kort tid etter Simons avgang hos det franske motehuset gikk ryktene om at han ville ta over som kreativ leder hos Calvin Klein. Denne avtalen gikk ut i august, og Raf har ikke lenger noen begrensninger på seg fra Diors side – og i dag ble ryktene bekreftet.

– Det at Raf Simons nå går inn som kreativ leder er symbolet på et stort, nytt kapittel for Calvin Klein. Ikke siden Mr. Klein selv har selskapet blitt ledet av én kreativ visjonær, og jeg er sikker på at denne avgjørelsen vil drive merket fremover og ha en signifikant innvirkning på merkets fremtid. Rafs eksepsjonelle bidrag har formet og modernisert moten i dagens samfunn, og under hans lederskap vil Calvin Klein fortsette å styrke sin posisjon som et ledende, globalt livsstilsmerke, forteller Steve Shiffman, CEO for Calvin Klein Inc, i dag ifølge Business of Fashion.

Les også: Frank Ocean er ny kampanjemodell for Calvin Klein