Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Urban + Adidas = sant

Urban ønsker å bli ledende i landskapet som befinner seg mellom mote og sport. Høstkolleksjonen fra Adidas feires med en helt egen lookbook.

 

For to måneder siden skrev Melk & Honning at Urban er i gang med en voldsom transformering og fornying av sine forretninger rundt om i landet. I forbindelse med at den sporty trenden har rulet motebildet, tar butikkjeden grep og satser på å bli ledende innen dette segmentet – Alt sammen under det lekne slagordet «Come play with us».

– Vi skal være en aktør midt mellom sport og mote. Fra et sportsperspektiv skal det ikke handle om konkurranse eller det å komme først, men deltagelse, lekenhet, samhold og mestringsfølelse. I motesegmentet ønsker vi ikke å være sære og ekskluderende, men inkluderende og ha en tett dialog med kundene, fortalte administrerende direktør i Urban, Andreas Gallefoss, til Melk & Honning da.

Nå feirer Urban at høstkolleksjonen til Adidas er på vei inn på deres hyllerekker og nettbutikk, med en fresh eksklusiv lookbook – og en filmsnutt (Se den lenger ned i saken)

I Highsnobiety sin kåring av fjorårets mest relevante merker, stemte leserne Adidas fram som nummer én. Merket har de siste årene begynt å puste markedsledende Nike tungt i nakken, med en aksjekurs som har steget 65 prosent de siste 12 månedene.

Da vi tidligere i år spådde Sneakers-trendene for 2017, med hjelp av noen vaskeekte sneakers-eksperter, kunne de bekrefte at det tyske merkets økende popularitet er helt tydelig.

– Adidas klarer ofte å skape en større hype rundt modellene sine, og enkelte måneder i fjor så vi faktisk at Adidas-salget var bedre enn Nike. De har klart å treffe trendene skikkelig og er veldig frempå når det gjelder utvikling og innovasjon. Også er det selvfølgelig alt dette rundt Kanye West og Yeezy-kolleksjonene som har bidratt til at Adidas har fått et løft, fortalte Andreas Knudsen hos Tennis Oslo til oss da.

Les også
Internasjonal kjendisdesigner står bak årets Rosa sløyfe

Urban ønsker fremover å satse enda mer på sneakers, sweatshirts og accessories, for å håndtere den økende konkurransen blant liknende konsepter i Norge. 

Les også: Sniktitt på Urbans flunkende nye butikk-konsept

Siste saker

Mest lest nå
Les mer