Urban ønsker å bli ledende i landskapet som befinner seg mellom mote og sport. Høstkolleksjonen fra Adidas feires med en helt egen lookbook.
For to måneder siden skrev Melk & Honning at Urban er i gang med en voldsom transformering og fornying av sine forretninger rundt om i landet. I forbindelse med at den sporty trenden har rulet motebildet, tar butikkjeden grep og satser på å bli ledende innen dette segmentet – Alt sammen under det lekne slagordet «Come play with us».
– Vi skal være en aktør midt mellom sport og mote. Fra et sportsperspektiv skal det ikke handle om konkurranse eller det å komme først, men deltagelse, lekenhet, samhold og mestringsfølelse. I motesegmentet ønsker vi ikke å være sære og ekskluderende, men inkluderende og ha en tett dialog med kundene, fortalte administrerende direktør i Urban, Andreas Gallefoss, til Melk & Honning da.
Nå feirer Urban at høstkolleksjonen til Adidas er på vei inn på deres hyllerekker og nettbutikk, med en fresh eksklusiv lookbook – og en filmsnutt (Se den lenger ned i saken)
I Highsnobiety sin kåring av fjorårets mest relevante merker, stemte leserne Adidas fram som nummer én. Merket har de siste årene begynt å puste markedsledende Nike tungt i nakken, med en aksjekurs som har steget 65 prosent de siste 12 månedene.
Da vi tidligere i år spådde Sneakers-trendene for 2017, med hjelp av noen vaskeekte sneakers-eksperter, kunne de bekrefte at det tyske merkets økende popularitet er helt tydelig.
– Adidas klarer ofte å skape en større hype rundt modellene sine, og enkelte måneder i fjor så vi faktisk at Adidas-salget var bedre enn Nike. De har klart å treffe trendene skikkelig og er veldig frempå når det gjelder utvikling og innovasjon. Også er det selvfølgelig alt dette rundt Kanye West og Yeezy-kolleksjonene som har bidratt til at Adidas har fått et løft, fortalte Andreas Knudsen hos Tennis Oslo til oss da.
Urban ønsker fremover å satse enda mer på sneakers, sweatshirts og accessories, for å håndtere den økende konkurransen blant liknende konsepter i Norge.
Les også: Sniktitt på Urbans flunkende nye butikk-konsept