Rihanna hylles for sin første Fenty-kampanje

Publisert:

Del innlegg:

Tar avstand fra retusjering ved å la modellens arr få komme til syne.

For en drøy måned siden bekreftet Rihanna og LVMH at de har inngått et partnerskap og grunnlagt luksusmotehuset Fenty. Med dette ble Rihanna historisk, som LVMHs første kvinne til å starte et motehus, samt første svarte kvinne til å lede et.

Bare ti dager etter det som hadde vært motebransjens best bevarte hemmelighet ble kjent, kom bildene fra superstjernens første kolleksjon.

Her hadde Rihanna brukt seg selv som muse og av modellene som frontet bildene var det tydelig at mangfold er en stor del av DNA-et til Rihanna og Fenty.

Uretusjert

Nå er merkets aller første kampanje sluppet. Modellen som fronter det hele er sudanske Aweng Mayen Chuol, som har et arr i ansiktet som kommer tydelig med på bildet.

Nå hylles hun og Rihanna for at dette ikke ble retusjert bort.

fenty
Kampanjen får skryt på Twitter. Foto: Skjermdump @Xfarahalyx

På sosiale medier skrytes kampanjebildene opp i skyene med kommentarer som følgende.

«Wow. Som en jente med arr treffer dette meg rett i hjertet. Jeg har aldri følt meg bedre med arrene mine før jeg så dette».

«Jeg elsker at bildene til Fenty ikke er retusjert og at modellens hud ikke er perfekt etter en typisk sosial standard».

Chuol har uttalt seg om arrene sine og sagt at bransjen bør fortsette å sette fokus på mangfold. Hun understreker at det er viktig å normalisere det, fremfor at det bare blir en trend.

Til Dazed har hun også tidligere sagt følgende.

«Arrene mine er en del av hvem jeg er. Fra jeg var ung har jeg lært at arrene gjør meg vakker. Det var helt normalt i min kultur, og de er sett på som et tegn på å bli gammel eller bli kvinne».

«Av og til vil jeg bare skrike ut til alle: Se på meg, jeg er ikke bare et arr, jeg er et menneske. Men jeg skjønner at folk blir nysgjerrige. Jeg vet jeg er annerledes, jeg vet at ansiktet mitt er annerledes, men for meg er det skjønnhet».

I det samme intervjuet med Dazes sa Aweng Mayen Chuol også at hun drømmer om å bli den første kvinnelige presidenten i Sør-Sudan.

Les også: 11 foundations som kommer i 10 nyanser eller mer

Siste artikler

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...