– Fint å vise at samfunnet ikke bare er for høye og slanke damer, mener Norsk Interesseforening for Kortvokste.
Det er lenge siden Rihanna kun drev med musikk. Nå gjør hun nærmest alt annet. I 2017 lanserte hun sminkemerket Fenty Beauty, etterfulgt av undertøysmerket Savage x Fenty i 2018. Hun startet også motemerket Fenty under den franske luksusgruppen LVMH i 2019. Tidligere denne måneden ble det omsider bekreftet at det var slutt for motemerket etter knappe to år.
33-åringen ble i fjor hyllet for kroppsmangfold da hun inkluderte mannlige modeller med ulike kropper i Savage x Fenty sin nyeste kampanje.
Nå får Rihanna igjen et klapp på skulderen for å hyre inn den første kortvokste ambassadøren for undertøysmerket.
Tamera McLaughlin delte selv nyheten om at hun er merkets nyeste ambassadør på Instagram og Twitter.
The first Little Person Ambassador 😈
— THEE LITTLE PERSON (@Ayethatsmera) February 22, 2021
@SavageXFenty #SavageXAmbassador pic.twitter.com/9N30ijPkmd
– Jeg tenker det er positivt i den grad at det viser at undertøy kan brukes av alle, sier Åsne Alstad Hanto, leder i Norsk Interesseforening for kortvokste til Melk & Honning.
– Sånn som samfunnet er nå synes jeg det er fint å vise at det ikke bare er for høye og slanke damer, sier hun.
– Mangfold er alltid bra og det er det jo litt mangel på.
Det er ikke noe nytt at den barbadiske superstjernen setter fokus på mangfold. I 2019 ble hun hyllet for sin første Fenty-kampanje som frontet modellen Aweng Mayen Chuol med synlige arr i ansiktet. Hun har også vært opptatt av å inkludere ulike etnisiteter i sine kampanjer, og i 2017 lanserte hun 40 ulike nyanser av foundation for Fenty Beauty.
Her hjemme haglet imidlertid kritikken i fjor sommer da Melk & Honning kunne avsløre at optikerkjeden inviterte kun hvite influencere til et Fenty-event.
Les også: Facebook avviser klesannonser med funksjonshemmede: – Helt på trynet