Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Oslo Runway får ny hovedsponsor!

Da Melk & Honning i forrige uke snakket med moteeksperter i bransjen om forventningen til denne rundens Oslo Runway uttalte Jorun Aartun, forfatter og journalist i DN, at hun skulle ønske at flere norske motebedrifter av en viss størrelse så verdien i å bidra økonomisk, slik det er tradisjon for flere andre steder.

– Det er mange nok aktører i Norge som fjener fett på produksjon og salg av klær, som burde sett verdien i å opprettholde en mangfoldig og konkurransedyktig motescene her til lands, fortalte Aartun til Melk & Honning.

I dag ble det klart at det tradisjonsrike kjøpesenteret Steen og Strøm har kommet på banen som en av hovedsponsorene for den norske moteuka.

Les også: Dette er programmet for Oslo Runway

– Steen & Strøm har tidligere sponset enkelte designeres visninger under OSLO RUNWAY.  Vi bestemte oss nå for å gå inn som en av hovedsponsorene fordi vi vil vise at vi stiller oss bak norsk mote, forteller Jim-Thomas Rengård, direktøren for Steen & Strøm Departmen Stores, til Melk & Honning.

Ifølge han har motebildet her til lands for lenge vært preget av merker fra andre skandinaviske land, og han mener derfor Oslo Runway er en flott mulighet for de norske designerne til å få vist seg fram både nasjonalt og internasjonalt.

Bilde: Jim-Thomas Rengård

– Hvilke fordeler har det for dere å sponse eventet? Hva får dere ut av det?

– Steen & Strøm Department Store fører veldig mange av merkene som vises på Oslo Runway i tillegg til andre norske merker, og det er viktig at vi får profilert disse. For Steen & Strøm som Norges første, største og eneste ordentlige department Store er det viktig å bli assosiert med Norges største mote arena. Det er tross alt her hos oss kunden finner det som vises.

Rengård ser absolutt for seg et langsiktig samarbeid med Oslo Runway.

Les også
Nå er Gym Lips en TikTok-trend

– Norsk mote er i vekst, men vi må skape større kjennskap og etterspørsel. Vi ser på Oslo Runway som en nødvendig arena for å rette oppmerksomheten mot norsk design, forteller han.

Les også: Ettersnakk: Ros og ris til Oslo Runway fra bransjen.

Siste saker

Mest lest nå
Les mer