Nytt konsept, nytt navn og ny butikk.
I september 2017 slapp nyheten om at Moods of Norway var konkurs. Etter en pangstart og millioninntekter i et tiår var leken over for klesmerket som ble startet opp av Simen Staalnacke, Stefan Dahlquist og Peder Kristian Børresen i Stryn i 2003. Moods of Norway AS og datterselskapet Moods Wholesale AS meldte frivillig oppbud etter mange år med dårlig lønnsomhet.
Nå står Moods opp fra de døde, men med nytt konsept og navn. I den sammenheng åpner de ny butikk i Oslo sentrum som skal bli flaggskipbutikk.
Markedssjef Marcus Hjelleset bekrefter nysatsningen overfor Melk & Honning.
– Vi har hatt en lang prosess hos oss for å blåse nytt liv over merkevaren Moods, og er snart klare til å åpne et nytt kapittel. Vi gleder oss til å lansere denne våren, men ønsker å komme tilbake til konkret lanseringsdato og mer informasjon, sier han til Melk & Honning.
Melk & Honning følger saken.
Hovedbilde: Fra venstre: daglig leder Gunn Heidi Lilleengen, markedssjef Marcus Hjelleset, kategorisjef Mari Johnsrud og driftssjef Nader Khalayli.
Les også: Hva betyr Oslo Runway-avlysning for norske designere?