FWSS-butikksjef Tina Lund Eriksen

FWSS-butikksjef Tina Lund Eriksen. Foto: Pernille Haugen

Norsk motemerke lanserer fresht blomsterkonsept

FWSS med Flowers every Friday.

– Det er vår hyllest til helgen og alt vi elsker med den. Blomster gir alltid den rette stemningen, sier butikksjef hos FWSS, Tina Lund Eriksen, til Melk & Honning.

Når hun åpner butikken i Prinsens gate fredag, inviterer hun også til åpning av deres helt nye blomsterkonsept Flowers Every Friday.

Foto: Pernille Haugen

– Vi har vanligvis nye, friske buketter i butikken hver uke, satt sammen av meg. Helt siden åpningen av butikken har vi fått spørsmål om hvor vi har kjøpt disse. Etter hvert har det gått opp for oss at dette konseptet er gøy å gi videre til folket.

Fredag blir den første Flower Friday hos FWSS, og Eriksen forteller at hun håper Oslo-folket er like glad i fredager som henne selv. Hun håper det skal bli en naturlig del av fredagen å svippe innom butikken til det norske merket for friske helgeblomster.

– En bukett under armen på vei hjem til en deilig middag og et godt glass vin, kanskje?

Blomster og planter har de siste årene fått en solid oppsving. Mange av oss pynter opp hjemme, og både lekre blomster og store, tropiske planter står sterkt i trendbildet. Fokus på blomster, da i form av lavendel, ble det også da Jacquemus inviterte til visning på en lavendelåker tidligere i sommer.

Blomsterelsker

For Eriksen har blomsterinteressen alltid vært stor.

Foto: Pernille Haugen

– Jeg har ingen profesjonell bakgrunn med blomster, men det er en lidenskap jeg har dyrket helt fra barndommen. Mamma var min første oppdragsgiver, og sånn sett er det nesten hun som er hjernen bak Friday Flowers. I oppveksten fikk jeg gjerne i oppgave å lage buketter til helgen, ofte også oppsatser og gjerne med oasis. Oasis er egentlig litt «90’s», men også så gøy!

Fredagsblomstene hos FWSS vil variere etter årstiden, men Eriksen understreker at bukettene alltid vil være noe eklektiske og spitsy. De kommer i to ulike prisklasser hvor de rimeligste vil ligge på rundt 200 kroner.

Les også: Ni bærekraftige mote- og skjønnhetstips fra Radical Broccoli-jentene