Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Filmer og serier å streame i julen
Bridgerton. Foto: Liam Daniel/Netflix

Netflix lanserer make-up inspirert av Bridgerton

Kjære nissen.

I høst kom nyheten om at Netflix lanserte make-up inspirert av seriesuksessen Emily in Paris. Og for bare noen dager siden droppet streamingkonkurrenten HBO Killing Eve-undertøy.

Nå er det Bridgerton som får sin egen makeup-kolleksjon.

Netflix har for anledningen teamet opp med makeup-guru Pat McGrath og hennes Pat McGrath Labs om et knippe sminkeprodukter.

Limited edition-kolleksjonen vil bestå av en øyenskyggepalett, to highlightere og en blush-trio og droppes 26. desember, ifølge WWD.

7 ting du ikke visste om Bridgerton
Fargesprakende kostymer i Bridgerton. Foto: Liam Daniel/Netflix

Lanseringsdatoen faller med det på nesten samme dato som Bridgerton hadde premiere i 2020 (første juledag i fjor). Da binget så å si en hel verden 1800-tallsdramaet, perfekt for eskapisme midt oppi koronarestriksjoner og lockdown. Også Pat McGrath slukte Netflix-serien.

– Det var som å bli transportert og hele verden følte det samme – over 80 millioner husstander så serien. Med denne lanseringen, ønsket vi virkelig å feire årsdagen, sier McGrath til WWD.

I produktene kan man gjenkjenne detaljer som en dekorativ kamé og blåfargen Regency blue, som var en it-farge på 1800-tallet – for ikke å snakke om biene som suser jevnlig over skjermen i serien.

Å jobbe med periodekostymer skal alltid ha vært en «besettelse og en fryd» for den anerkjente makeup-artisten.

Med over 25 år i bransjen, har McGrath hver sesong skapt beautylooks for over 60 motevisninger i de største motebyene og for verdens største motehus. I tillegg sto hun for make-upen på alle forsider av italienske Vogue i svimlende 20 år. Siden 2017 har hun vært skjønnhetsredaktør for britiske Vogue, ifølge Pat McGrath Labs.

For Bridgerton x Pat McGrath har hun sett tilbake i arkivet og latt seg inspirere av tidligere arbeider. Øyenskyggepaletten med farger som fuksia, rosa og blått skal være inspirert av en moteserie hun gjorde for Vogue Italia i 2005 med den legendariske fotografen Steven Meisel, ifølge WWD.

Produsentene bak Bridgerton skal ha spurt henne om å samarbeide i ett år før hun gikk med på det.

7 filmer og serier å streame i julen
Bridgerton har gjort enorm suksess både på skjermen og som trendsetter. Foto: Liam Daniel/Netflix

– Den mengden kreativitet man kan ta med når man jobber med et periodedrama, og at man kan få modernisere det gjennom Labs, er en veldig spennende faktor, sier makeup-artisten til WWD.

– Hun er et ikon og en global kraft i beauty- og moteindustrien og deler en kreativ lidenskap for prosjekter som frempovoserer følelser, noe som gjør henne til den perfekte samarbeidspartner når vi nå utvider Bridgerton-verdenen, sier Sandie Bailey, Chief Design & Digital Media Officer i produksjonsselskapet Shondland til Fashionista.

Les også: Spilte inn falske scener for å lure SATC-fansen

Siste saker

Mest lest nå
Les mer