Slik koronapåvirkes London Fashion Week.
Som et resultat av koronakrisen avlyste både London og Paris sine herremoteuker i juni.
Nå har British Fashion Council (BFC) avslørt et helt nytt format for den britiske moteuken. Det melder flere internasjonale motemedier.
London Fashion Week relanseres som en heldigital plattform som vil være åpen for alle, og som vil inkludere både dame og herre.
Den nye digitale satsningen vil inkludere alle moteuker som etter planen skulle gå av stabelen i London de neste 12 månedene.
Formatene for de ulike showene vil variere, heter det i en uttalelse fra BFC, og «designerne vil kunne fortelle sine historier gjennom kolleksjoner, kreative samarbeid, podcaster og video».
Den offisielle relanseringen skjer 12. juni på nettsidene til London Fashion Week.
– Vi håper at det på andre siden av denne krisen vil handle om bærekraft, kreativitet og produkter man setter pris på og respekterer. Ved å skape en kulturell moteuke-plattform, bruker vi digital innovasjon for å møte behov og som kan fungere som en global showcase for fremtiden. Designere vil kunne dele sine historier, og for de av dem som har det, kolleksjoner, med et bredere globalt publikum. Vi håper at det såvel som personlige perspektiver på denne vanskelige tiden også vil være inspirasjon i bøttevis, sier administrerende direktør i BFC, Caroline Rush i en uttalelse.
Les også: Slik bidrar motebransjen i kampen mot koronaviruset