Se hvor og når her.
H&M annonserte allerede tilbake i 2016 at de ville åpne en ny flaggskipbutikk i Oslos hovedgate, nærmere bestemt i TV 2 sine gamle lokaler i Karl Johans gate 14. Den gang var det ikke klart når butikken ville stå ferdig, bare at det ville være i løpet av 2018.
Nå er det klart at det som blir en av den svenske klesgigantens største flaggskipbutikker på verdensbasis åpner dørene allerede 29. november i år.
H&M selv har lenge holdt kortene tett til brystet før de slapp nyheten mandag, i overkant av to uker før butikken åpner.
Allerede i 2016 ble det kjent at butikken vil strekke seg over 5 etasjer og 4500 kvadratmeter. Fokus vil blant annet være på multikanal som click-and-collect og scan-and-find. Det heter det i en pressemelding fra kleskjeden.
– I H&M skal vi overraske og inspirere kundene våre, og vi skal gjøre det mulig for alle å føle seg bra, og se bra ut. Det gjør vi blant annet gjennom å by på unike handleopplevelser og med denne butikken tar vi dette til et helt nytt nivå, sier Dirk Roennefahrt, administrerende direktør i H&M Norge og Island i en uttalelse.
– I en bransje i stor endring ser vi at kundene fortsatt ønsker å handle i butikk, men det må være inspirerende, engasjerende og enkelt – og opplevelsen må være tett integrert med de digitale kanalene.
For å feire åpningen har den svenske klesgiganten inngått et samarbeid med Marte Krogh, Edda Gimnes og FWSS/Pearl Octopussy-designer Cathrine Børter. De norske designerne har utviklet og re-designet H&M-plagg og tilbehør med egen signatur. Disse vil være nummerert og komme i et begrenset antall, og vil selges eksklusivt i den nye flaggskipbutikken.
Les også: New York Times skryter av norske motebutikker