Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Nå åpner Hasla, Aur Studio, ESP og Cala Jade popup-butikk sammen i Oslobukta
Foto: Gunnhild Hasla

Hasla, Aur Studio, ESP og Cala Jade åpner popup-butikk sammen i Oslobukta

– Alle har fokus på kvalitetsmaterialer, bærekraft og produkter som er ment å vare i mange år.

Oslobukta er for lengst blitt hovedstadens nye it-bydel, med en rekke spennende nyåpninger den siste tiden. Spesielt når det kommer til norsk mote. Merker som Holzweiler, Envelope1976 og Dapper ligger som perler på en snor i Operagata.

Nå finner du også smykkemerkene Hasla og Aur Studio, motemerket ESP og tilbehørsmerket Cala Jade i samme gate.

I dag åpner nemlig de fire norske merkene popup-butikk sammen. Den står der fra 8. til 23. november.

Nå åpner Hasla, Aur Studio, ESP og Cala Jade popup-butikk sammen i Oslobukta
Frida Feline Dahl, Elisabeth Stray Pedersen, Gunnhild Hasla, Anna Bonden Borge, Lise Bakkejord. Foto: Oslobukta

– Vi har hatt butikk i Markveien på Grünerløkka i mange år, og har lenge ønsket å teste ut nye områder i Oslo, sier Gunnhild Hasla til Melk & Honning.

Hun står bak smykkemerket Hasla sammen med søsteren Anne.

– Oslobukta er et veldig spennende område. Etter å ha vært der mye både privat og i jobbsammenheng føles det som et naturlig sted for oss å åpne en pop-up.

Hasla forteller at de sammen med ESP lenge har ønsket å åpne en popup-butikk. Da det endelig ble et ledig lokale som de begge mente var perfekt å leie, kunne idéen omsider realiseres.

– Det er synlig fra mange vinkler, ligger nærme torget, og begynner å etablere seg som et popup-lokale der det ofte skjer spennende ting, sier Hasla.

– Vi selger norsk design av høy kvalitet i butikken, og alle de fire merkene har lik standard og går godt sammen visuelt.

Hasla forteller at de har gledet seg veldig til å åpne og håper at kundene velger norsk design til jul.

Les også
Derfor går vi aldri lei perler

– Vi ønsker å gjøre det mer tilgjengelig, noe vi tror er viktig for at flere skal kunne velge norske kvalitetsprodukter, avslutter hun.

Nå åpner Hasla, Aur Studio, ESP og Cala Jade popup-butikk sammen i Oslobukta
Gunnhild Hasla forteller at hun håper kundene velger norsk design til jul. Foto: Gunnhild Hasla

– Jeg hadde veldig lyst til å ha en Aur Studio-popup før jul i fjor, men var litt for sent ute for å finne et egnet lokale som var ledig, sier Frida Feline Dahl bak Aur Studio til Melk & Honning.

Men da hun hadde en pop-up på Steen & Strøm sammen med Elisabeth Stray Pedersen i september, hørte hun at Pedersen muligens skulle ha en førjuls pop-up med Hasla.

– Jeg fikk mulighet til å være med dem på dette og vi snakket om å ha med et merke til. Cala Jade sto høyt på ønskelista, med sine fine vesker. Vi spurte dem, de var gira og her er vi i dag – med nyåpnet og fresh popup-butikk.

Dahl forteller at hun synes de fire merkene er en fin kombinasjon fordi de har en del likhetstrekk.

– Alle har fokus på kvalitetsmaterialer, bærekraft og produkter som er ment å vare i mange år. Jeg gleder meg til å dele pop-up med denne fine gjengen!

– I tillegg blir det fint å møte kunder i en fysisk butikk, snakke med folk og få deres tilbakemeldinger. Det kommer godt med for et nytt merke.

Nå åpner Hasla, Aur Studio, ESP og Cala Jade popup-butikk sammen i Oslobukta
Popup-butikken står fra 8. til 23. november. Foto: Gunnhild Hasla

– ESP har mulighet å tilpasse jakker og kåper på bestilling. Dermed er det viktig for oss å ha fysiske butikker for at kunden skal kunne prøve før bestilling, sier Elisabeth Stray Pedersen til Melk & Honning.

– Vi selger mye ull og derfor har vi spesialisert oss på popup-formatet slik at vi kan poppe opp når kulda kommer.

Pedersen forteller at de denne gangen har inngått et samarbeid med Omhu, som har laget en interiørprofil som enkelt kan poppe opp og ned og følge dem videre.

På spørsmål om hvorfor ESP ønsket å åpne en popup-butikk sammen med de tre andre norske merkene, forteller Pedersen at de synes det er morsommere å samarbeide med flere enn å gjøre noe alene.

Les også
Mote-Norges mektigste 2022

– Det er både sosialt og vi får til mer sammen. Dessuten har vi tro på å koble oss mot andre norske merker som er gode på andre produkter enn oss, istedenfor at vi selv skal prøve å bli gode på alt, sier hun.

– På den måten kan vi tilby en større del av det universet vi tror våre kunder befinner seg i. Alle merkevarene har høyt fokus på kvalitet, holdbarhet og design. Det liker vi! 

– Det er masse gode synergier ved å åpne en pop-up sammen, sier Elise Kleiva Ugland i Cala Jade til Melk & Honning.

Hun forteller at de identifiserer seg med de andre merkene.

– Vi har en felles lidenskap i materialer som blir en rød tråd gjennom pop-upen. 

Les også: Nå stenger denne Oslo-butikken dørene

Siste saker

Mest lest nå
Les mer