– Har definitivt gitt mersmak, sier influenceren til Melk & Honning.
I vinter kunne Melk & Honning avsløre at både Marianne Theodorsen, Rawdah og Celine Aagaard hadde sluttet i sine stillinger i Vogue Scandinavia.
Nå har Marianne Theodorsen gjestedesignet en kapselkolleksjon for det London-baserte smykkemerket Roxanne First.
Kolleksjonen More Jewellery Please er et resultat av utallige zoomcalls under koronapandemien og lockdowns. Den består av 17 fargerike smykker med blant annet edelstener som safirer, topas og diamanter.
– Smykker er utrolig viktig for meg. Antrekket mitt er aldri komplett uten, og for meg er det litt sånn «more is more is more» – derav navnet på kolleksjonen, sier Marianne Theodorsen til Melk.


– Måten man bruker smykker på er så utrolig personlig, og jeg føler meg naken om jeg (Gud forby) glemmer smykkene mine.
At hun skulle samarbeide med akkurat Roxanne First, er ingen tilfeldighet.
– Rocky, grunnleggeren av Roxanne First, og jeg har fulgt hverandre lenge. Vi er begge tiltrukket av alt som er fargerikt og gøy. Jeg har vært superfan av smykkene hennes siden jeg først ramlet over de, så da hun sendte meg melding og spurte om vi skulle gjøre noe sammen, var jeg ikke i tvil et sekund.
– Hele prosessen har vært så utrolig organisk og vi tenker så likt, så jeg vil si det er en helt perfekt match. Nå er jeg veldig spent på hva andre smykkefans synes om kolleksjonen.
Og begeistringen er (ikke overraskende) minst like stor fra Roxanne First sin side.


«Jeg har hatt et girl crush på Marianne i noen år nå. Jeg elsker måten hun kler seg for seg selv og bruker farger på den fineste måten», sier grunnlegger Roxanne First, også kjent som Rocky, i en pressemelding.
Merket ble startet i 2018 og er medlem av Responsible Jewellery Council. Derfor skal de kun bruke konfliktfri, etiske diamanter håndplukket av leverandører de selv besøker personlig.
Du må imidlertid punge ut med greit mye for et smykke fra Roxanne First – som selges hos anerkjente luksusaktører som Browns, Selfridges, Net-A-Porter og Liberty London.
Å samarbeide med et såkalt fine jewellery-merke har definitivt gitt mersmak for den norske moteprofilen.
– Jeg har en egen skissebok der jeg skisserer ned smykker jeg kunne tenkt meg å lage, så dette er virkelig en drøm som går i oppfyllelse, sier hun til Melk.
Hva er favorittsmykket ditt – uavhengig av denne kolleksjonen?
– Nei, nei, det blir som å be meg velge favorittbarnet, haha. Jeg har så mange smykker som betyr så mye for meg. Både arvesmykker, og smykker jeg har fått av mann eller barn.
At influencere gjør store samarbeid er ikke noe nytt. I fjor lanserte blant annet den danske toppinfluenceren Emili Sindlev en skokolleksjon med dette luksusmerket, mens Pernille Teisbæk samarbeidet med denne mote-favoritten. Her hjemme teamet Nina Sandbech opp med BikBok om en partykolleksjon.