Slapp nyheten på Instagram.
Med sine lange krøller blir hun ofte omtalt som det danske svaret på Carrie Bradshaw. Og med en svært fargerik og maksimalistisk stil, er den danske megainfluenceren Emili Sindlev et yndet fotoobjekt og street style-favoritt under moteukene.
I 2018 vant hun «Årets Stilikon» under danske Elle Style Awards. Og med over 500 000 følgere på Instagram, inspirerer den København-basert stylisten og influenceren daglig.

Nå lanserer Emili Sindlev skokolleksjon.
Hun følger med det i fotsporene til danske influencerkollegaer som Pernille Teisbæk og Anine Bing.
– Det har alltid vært en drøm for meg å designe sko, og jeg er selv en shoe addict, sier Emili Sindlev til Melk & Honning.

Den danske influenceren forteller at hun har hentet inspirasjon fra seg selv og sitt eget klesskap. Hun har en forkjærlighet for sterke farger, og Instagram-profilen hennes er full av knallfarger og neon.
– Det var viktig for meg å skape noen fargerike klassikere som symboliserer god energi og glade dager, fortsetter hun.

Kolleksjonen har hun designet i samarbeid med Paris-baserte Bettina Vermillon. Det franske merket, med Lorraine Archambeaud i spissen, lanserte sin første kolleksjon i 2015.
– Vi har hatt god kjemi siden første gangen vi snakket sammen, og det var spennende for meg å skulle arbeide med dem, ettersom de var ganske nyoppstartede da vi begynte, forteller influenceren.

De som drømmer om å gå rundt i neonfargede støvletter med krokodillefinish, må imidlertid smøre seg med en god dose tålmodighet. Skokolleksjonen er først tilgjengelig fra sommeren av, både online og «forhåpentligvis så mange steder som mulig».
På spørsmål om samarbeidet har gitt mersmak, svarer hun:
– Det er nok ikke den siste skokolleksjonen, nei.
Les også: Oslo-søstre bak snakkis-merke