Legendarisk norsk modell gikk stor visning i Paris

Publisert:

Del innlegg:

Fokuset var sterke kvinner.

Jenny Sinkaberg er en av de mest suksessrike norske modellene gjennom tidene. Da hun først slo gjennom i 2010 gikk hun visningene til både Balenciaga, Chanel, Valentino og Miu Miu i Paris, og hun har siden gjort det meste man kan drømme om å gjøre som modell.

Etter å ha inntatt morsrollen hadde hun et stort internasjonalt comeback som exclusive for Balenciaga i 2016. Hun har siden bevist at hun er blant sjefdesigner Demna Gvasalias favoritter ved å bli booket gjentakende ganger.

Siden den gang har modellveteranen kun valgt noen få, eksklusive oppdrag i løpet av året.

I går, søndag, figurerte Sinkaberg på catwalken da Acne viste frem sin nye kolleksjon i Paris.

Bilde via Vogue
Bilde via Team Models

Etterspurte sterke kvinner

Alexander Norheim fra Team forteller at det er hennes helt unike, skandinaviske utseende som gjør at hun får jobbe med såpass mange store brands.

– Og hennes trademark lange hår, da. Dette pluss profesjonalitet og en sterk gang er det som har gitt henne alle disse mulighetene.

Han kan avsløre at det suksessrike svenske merket etterspurte sterke kvinner til showet.

– Å satse for fullt som modell er ikke aktuelt for henne lenger, ettersom fokuset til Jenny ligger på morsrollen, i tillegg til det at hun studerer psykologi.

– Men vi har kommet til et punkt i bransjen der kvinnelige modeller kan jobbe lengre, fordi motehus ber om sterke kvinner til deres visninger, konkluderer han.

Les også: Norske Inti Wang debuterer for i-D

Siste artikler

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...

Grace Wales Bonner blir kreativ leder hos Hermès

Et historisk skifte etter 37 år: Den britiske designeren Grace Wales Bonner tar over som kreativ direktør for...

Ingrosso stopper klokkekolleksjon etter plagiatanklager

Bianca Ingrosso og hennes selskap Ani Jewels valgte å stanse lanseringen av sin nye klokke kun timer før...

Luksusvisjon på lavbudsjett: Glenn Martens x H&M

H&M har nok en gang slått seg sammen med en av motebransjens mest spennende designere, og resultatet er...

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...