Det er lett å skue hunden på hårene, men folk kan overraske. Selvsagt krever det en god del viljestyrke og pågangsmot for å bevise det motsatte, noe H&Ms seneste kampanje prøver å fortelle.
I mars ble det kjent at Caitlyn Jenner skulle fronte den svenske kjeden og hun er ikke alene. Hennes & Mauritz har hentet inn et knippe forskjellige idrettsutøvere, som alle har gått mot folks vanlige forventninger og fulgt sine interesser. Med blant annet et rugby-team som har hjulpet til med å endre folks syn på forskjellige seksualiteter i idretten, Chelsea Warner som på tross av Downs syndrom turner bedre enn mange av oss skulle ønske og Mike Coots som fortsatte å surfe selv etter å ha mistet det ene benet i et haiangrep.
Se også: Miley Cyrus solgte Caitlyn Jenner-kunst for 500.000
Til H&M kan 66-åringen fortelle at både det å bli far, gifte seg med Kris Jenner, lansere realityshowet som har gjort Kardashians/Jenners til noen av modellindustriens mektigste og ikke minst overgangen til kvinne har vært noen av de største personlige seierne. Livet har dog ikke alltid bydd på gullmedaljer, men for Jenner har idretten alltid vært en fin avledning – fra henne selv og folk rundt.
– Jeg følte at alle var smartere og bedre studenter enn meg. Jeg hadde kjønnsproblemer og alle disse tingene jeg trengte å overvinne, men aldri kunne kunne snakke med noen om, forteller
Se bilder pluss motiverende kampanjevideo:
https://www.youtube.com/watch?v=38OV5g7yMEo&feature=youtu.be

Les også: Donatella Versace: – Jeg vet ikke hvordan man gjør ting i stillhet