Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Britney Spears iført Miss Sixty i 2001
Britney Spears iført Miss Sixty-jeans i 2001S (Foto: Granitz/WireImage)

Jeansmerket Miss Sixty relanserer med Bella Hadid som kampanjemodell

Miss Sixty var buksemerket «alle» måtte ha på 90-tallet. Nå er det tilbake.

De siste årene har jeans med høyt liv, sleng, mom jeans og varianter av vintage Levis vært i vinden. Disse tendensene har bunnet i den enorme 80- og 90-talls-inspirerte normcore-bølgen som startet i 2011, og enkelte 70-talls-elementer man har sett på catwalken for eksempel hos ledende motehus som Gucci.

Det er likevel 90-tallet som fortsetter å prege motebildet i størst grad, spesielt når det kommer til stilen til de i generasjon Z.

Nå ser et erketypisk merke fra den tiden sitt snitt til å relansere. Miss Sixty er nemlig på vei tilbake.

Les også: Permanent gjør comeback, men hvordan gjør man det?

I andre halvdel av 90-tallet var dette italienske merket et absolutt must. De aller mest populære modellene var i lys denim, ultrastramme og superlave i livet med en lett sleng nederst. Skulle man bære de riktig, hadde man gjerne en synlig g-streng tittende opp fra bukselinningen.

Til sin nye kampanje har de booket Bella Hadid, som i sin egen klesstil virkelig har tatt innover seg looken fra tiåret. Supermodellen ble født i 1996, da Miss Sixty virkelig hadde sin storhetstid.

For få dager siden delte hun nyheten på sin Instagram om at merket hadde valgt henne som modell til relanseringen.

I caption skriver hun: «Signerte akkurat kontrakten om å være det nye ansiktet til @Misssixty. Jeg har så mange vintage plagg fra dem, som jeg har samlet i årenes løp som jeg gleder meg masse til å style med de nye! Dette er en drøm som går i oppfyllelse. Jeg er så spent på å se hva vi kommer til å gjøre sammen i fremtiden».

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av Bella 🦋 (@bellahadid)

Kampanjebildene er tatt av den hypede fotografen Hugo Comte og stylet av Haley Wollens.

Jeansmodellene i merkets nye kolleksjon ser ut til å ha elementer av 90-tallet, tolket ut i fra et moderne perspektiv. Man finner blant annet en denimshorts, en lys jeansvariant i såkalt «barrel»-fasong med høyt liv, og mom jeans i hvitt.

Les også: Nå kommer serien om den kontroversielle undertøysgiganten

Siste saker

Mest lest nå
Les mer