Høstens største hit?
De siste årene har it-veskene gjenvunnet sin status, etter et par år med synkende relevanse. Blant de mest populære variantene har man sett de med iøyenfallende fasong, bitteliten størrelse eller noen skikkelig 90-talls-klassikere.
Jacquemus sin Chiquito, Bottega Veneta sin Jodie og The Pouch samt Prada sine vesker i nylon har vært blant gjengangerne.
På norsk jord har Cala Jade sine vesker vært en stor slager blant influencerne. Disse ble sett mye under Oslo Runway, i tillegg til det nye norske veskemerket Serena.
Blant kjendisene og influencerne som er poppis internasjonalt er det likevel en spesiell veske som har seilt opp og blitt en favoritt den siste tiden.
It-jentene har nemlig forelska seg helt i veska Wander fra Miu Miu.
Denne varianten er splitter ny og en del av det italienske motehusets kolleksjon for høst/vinter 2022.
Tidligere i september dukket Gigi Hadid opp med en pastellrosa versjon av denne. Dette var i forbindelse med lanseringen av kashmirmerket hennes Guest in Residence på restauranten Le Chalet i New York.
En annen som har fått øynene opp for den snuppete veska fra Miu Miu er Emily Ratajkowski.
Britiske Vogue, som også skriver om denne tendensen, påpeker at hun er modell for det italienske merkets høstkampanje. Derfor var hun så heldig å få fatt i veska på et tidligere tidspunkt enn de fleste.
Moteblekka skriver videre at Wander er laget med den puffete lappeteknikk-stilen kalt Matelassé, som Miu Miu er blitt så kjent for. Den kommer også i to ulike størrelser, i sateng, skinn og nylon og masse ulike farger.
Veska figurerte også nylig på forsiden av Dazed Korea i armene på den superpoulære artisten Yoona Lim fra popgruppa Girls Generation.
Les også: Hjelper folk å snike seg inn på moteuka: – Jeg har gjort dette i årevis!