Gucci tar utenomjordisk sats

Publisert:

Del innlegg:

Da Guccio Gucci startet opp merket oppkalt etter seg selv i 1921, var det bare en liten bedrift som spesialiserte seg i skinn. Siden da har dog mye skjedd.

Kanskje har skuta snudd spesielt mye i de siste to årene, der Allesandro Michele har fått stå ved roret. Takket være ham har det italienske merket nemlig fått en helt ny oppsving. Kanskje litt i overkant også, ettersom ikke alle holder ut med «more is more»-stilen i lengden. Michele gir seg likvel ikke ennå og serverer kampanjer som er mer enn den forrige.

Les også: Vil du bake brød med Dolce & Gabbana?

For Pre Fall-kampanjen valgte merket ingen hvite i kampanjen, men denne gangen har de latt castingen foregå på en helt annen planet. Som om ikke skjønnhetsidealene var vanskelig nok å oppfylle, så er det nå altså aliens som fronter Guccis kampanje for i høst/vinter.

Om mote handler om å leke seg kan dette for noen bli å strekke det litt for langt. Gucci-slekta i skinnforretningen for snart 100 år siden trodde vel neppe at merket deres fikk talspersoner fra det ytre rom. Alessandro skal i alle fall ha kudos for å klare å snakke til de yngre massene, selv om eldre fans som faktisk holder lommeboka muligens tar et skritt tilbake.

(INSTAGRAM)

Et innlegg delt av Gucci (@gucci)

Et innlegg delt av Gucci (@gucci)

Et innlegg delt av Gucci (@gucci)

Se også: Luksusmerke taper omsetning

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...