Alessandro Michele satte seg i sjefsstolen hos Gucci for snart to år siden, og nå viser det seg at det virkelig har lønnet seg for det franske motehuset. Michele har brakt inn mange sterke farger og vintage-følelse i kolleksjonene og kundene elsker det.
Nye tall fra Kering, som er holdingselskapet til Gucci, viser nemlig at det tredje kvartalet av dette året har resultert i ekstremt gode tall. Faktisk var Gucci blant de som kom best ut av alle de Kering-eide merkene, og dermed mer populær enn blant andre Alexander McQueen, Balenciaga, Bottega Veneta og Stella McCartney.
Salget økte med 17,8% dette kvartalet, som er mer enn 10% økning enn kvartalet før og 18,4% til sammenligning med det samme kvartalet i fjor, melder Fashionista.
Gucci økte også nettsalget sitt med hele 50% denne sommeren. Salget har økt i alle kategorier og i de fleste markeder, bortsett fra Japan.
Hos Yves Saint Laurent er det også gode tider, selv om Hedi Slimane valgte å forlate stillingen sin tidligere i år. Saint Laurent økte med hele 33,9%, og spesielt motehusets nye veske-kolleksjon, der man blant annet finner populære Sunset Monogramme, bragte inn mye penger.
Les også: Luksusvarer selger mer enn forventet