Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Gucci åpner midlertidig interiørbutikk i Milano

Gucci åpner interiørbutikk i Milano

Hva med et duftlys til 6600 kroner?

Motebransjens flørt med interiørverden fortsetter, og de to knytter stadig tettere bånd med blant annet Fendi, Dolce & Gabbana og Hermés i spissen.

Fredag åpnet Gucci en midlertidig interiørbutikk i Milano. Dette i forbindelse med møbel- og designmessen Salone del Mobile som går av stabelen 9. til 14. april. Butikken brer seg over hele to etasjer i hjertet av storbyen og vil være mulig å besøke frem til juni, skriver WWD.

Gucci åpner midlertidig interiørbutikk i Milano

Det er ingen tvil om at «more is more» er mottoet til sjefdesigner Alessandro Michele. Og interiørlinjen hans Gucci Décor, lansert i 2017, er intet unntak. Se for deg det maksimalistiske klesdesignet til Michele med konstante referanser til film- musikk- og litteraturhistorien, smeltet sammen med flora og fauna og en dæsj rokokko og barokk- blant annet.

Eksentrisk Gucci-univers

Den over 2000 kvadratmeter store butikken viser frem både møbler, keramikk og pyntegjenstander. Blant høydepunktene er en blå lenestol i fløyel formet som et skjell, tydelig inspirert av Hollywood på 50-tallet. Mønstrede serveringsbord i metall som kan foldes sammen, puter brodert med katter, bier og tigere og tepper med botanisk design. Alt i ekte, eksentrisk Michele-ånd.

Gucci-porselenet trekkes også frem som et av høydepunktene i butikken. Askebegere, hjerteformede esker, duftlys med sorte pantere og sommerfugler på og andre pyntegjenstander er produsert av ærverdige Richard Ginori, et florentinsk selskap grunnlagt i 1735, kjøpt opp av luksusmerket i 2013.

Gucci åpner midlertidig interiørbutikk i Milano

Men det koster. Duftlysene i porselen ligger på mellom 250 og 690 euro, tilsvarende rundt 2400 og 6600 norske kroner. Interiøret er tilgjengelig via merkets flaggskipsbutikker, nettbutikk, i utvalgte butikker og selvfølgelig i den midlertidige interiørbutikken.

Les også
Arrangerer "edgy" julemarked på SALT

I forbindelse med Milan Design Week har Gucci oppdatert appen sin, hvor kunder nå virtuelt kan se hvordan de ulike produktene vil se ut i deres egne hjem. Og dersom man har tatt turen til storbyen kan man også bruke appen som sin personlige Milano-guide. Den viser nemlig 16 ulike steder i storbyen som man kan se og lese om.

Alle bilder via Gucci

Les også: M&Hs toppliste: 12 fargerike interiørfavoritter

Siste saker

Mest lest nå
Les mer