Kontroversiell beauty-topp saksøkes – igjen

Publisert:

Del innlegg:

Har mannen bak verdens mest populære leppepomade latt suksessen gå til hodet på seg?

I føljetongen beauty-gründere som er blitt litt smågale av suksessen er Eos’ Jonathan Teller, mannen bak de populære eggeformede leppepomadene.

I høst gikk en av medgrunnleggerne av merket til sak mot partneren sin. Sanjiv Mehra beskyldte Teller for å ha skvist ham ut av selskapet da Eos begynte å oppnå suksess. Merket gikk fra å ha en omsetning på 25 millioner til 200 millioner dollar på kun fire år.

Mehra med sine 15 prosent av selskapets aksjer, hevdet at Teller med sin aksjedel på 85 prosent har holdt tilbake penger for å kunne opprettholde en ekstravagant livsstil. Den inkluderer både en leilighet verdt 11 millioner kroner på Manhattan i New York, og villa i Hamptons.

Nå går nok en medgrunnlegger til sak mot Eos-toppen. Også denne gangen på grunn av hans ekstravagante livsstil.

Det er Bion Bartning som nå saksøker Teller og The Kind Group, Eos sitt moderselskap. Han ønsker at Teller skal tilbakebetale pengesummene han skal ha tatt fra The Kind Group og brukt på personlige utgifter, skriver WWD (bak betalingsmur).

Bartning kom inn i Eos som COO i 2006 med en aksjedel på 20 prosent, som Teller gradvis reduserte til 0,1 prosent, «samtidig som at han tok ut rundt 100 millioner dollar fra selskapet til personlig bruk». I 2008 ble han skvist ut av selskapet. Det var først i 2019 da Mehra saksøkte Teller, at Bartning ble klar over at flere hadde det samme problemet.

Les også: Timothée Chalamet slepes for Oscar-antrekk

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...