Glossier lanserer «extra» makeup-kolleksjon for millennials og Gen Z

Men kan den hamle opp med Fenty Beauty?

Allerede høsten 2016 kunne Melk & Honning fortelle om Glossier. Da var it-merket for lengst på alle selverklærte beautynerders lepper gjennom umiddelbare kultfavoritter som øyenbrynsgeléen «Boy Brow» og rensen «Milky Jelly Cleanser».

Siden den gang har merket vokst seg sakte, men sikkert større gjennom frierier til flere og flere investorer og nøye utspekulerte lanseringer. Per i dag har merket 1,8 millioner følgere på Instagram, plattformen de har satset mest på; noe som selvsagt er taktisk med tanke på at det er der millennials og generasjon Z faktisk er.

Tidlig i fjor ble det klart at Glossier hadde klart å samle inn hele 90 millioner dollar, nærmere 714 milliarder norske kroner gjennom såkalt risikokapital.

I går ble det kjent at merket nå lanserer Glossier Play, en mer leken, glitrende, fargerik og eksperimentell sminkekolleksjon spesielt utviklet for nettopp millennials og Generasjon Z.

Mest sannsynlig har mye av investeringspengene selskapet har mottatt det siste året gått til nettopp denne lanseringen.

På kort tid har @glossierplay fått nesten 80 000 følgere.

Les også: Sminkemerket hennes er mer verdifullt en Kylie sitt

Se dette innlegget på Instagram

Introducing Glossier Play! A brand of dialed-up beauty extras that make getting ready the best part about going out. Four new makeup products at Glossier.com/Play

Et innlegg delt av Glossier Play (@glossierplay)

Se dette innlegget på Instagram

@glossierplay @glossierplay @glossierplay!! proud to launch our campaign today🧡 photos by @charlottemwales make up by @jenmyles

Et innlegg delt av troye sivan (@troyesivan)

Med «tag linen» Glossier Play is a brand of dialed-up beauty extras forsøker selskapet å ta opp kampen mot kulthelter som Limecrime og nye favoritter som Fenty Beauty der sortimentet også er glitrende, fargerike historier som appellerer til de som gjerne deler sminkevideoer på Youtube og Instagram, eller bare selfies av det extra slaget.

Blant kampanjemodellene finner man Troye Sivan, iført glitrende sminke og leppestift, sammen med flere modeller av ulike etnisiteter. Med dette fortsetter Glossier å være et av de mest inkluderende merkene på markedet.

Sortimentet består hittil av knallfargede eyelinere, lipglosser, glitrende kremøyenskygger, og en highlighter som muligens kan hamle opp med Fenty Beautys ultrapopulære «Killawatt». Alt sammen kan kjøpes via Glossier sin nettside (de shipper dessverre foreløpig ikke til Norge, kun til Sverige og Danmark) og via deres fysiske butikker i New York og Los Angeles.

Hovedbilde via Glossier

Les også: Trenger vi egne sminkeprodukter for menn?