Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Frank Ocean og Drake digger norske Diemme
Foto: Sean Zanni/Patrick McMullan via Getty Images

Frank Ocean og Drake digger norske Diemme

– Det er jo «up our alley» å ikke prøve så hardt og samtidig se bra ut.

Det siste tiåret har norsk mote fått en voldsom oppsving internasjonalt. Vi har gått fra å være mikroskopiske i forhold til våre naboland, til å bli en nasjon med flere suksessrike kles- og tilbehørsmerker.

Denne uka er det Diemme som er blitt den store snakkisen. Det norske skomerket har nemlig blitt sett på føttene til intet mindre enn to superstjerner – og det med stor s; Frank Ocean og Drake.

GQ er blant de som har plukket opp bildene av at Frank Ocean sykler rundt på Manhattan iført shorts, t-skjorte, fløyelsdurag – og Diemme-boots. De skriver «Frank Ocean vil ikke bli sett, men han har på seg en helt killer fit».

I en annen sak oppfordrer de andre til å ha følge Oceans eksempel og trekke på seg «store, kraftige sko i sommer». Der lenker de også til Diemmes Roccia Vet-boots.

Les også: Sleepers samarbeider med Ida Broen

Samtidig dukker Drake opp med Diemme Everest-boots. Det skjer på promobildene og i musikkvideoen til låta «God Did» fra den nye skiva til DJ Khaled, der den kanadiske rapperen bidrar.

– Frank Ocean har selv skaffet seg Diemme-skoene, forteller daglig leder Mats Alver til Melk & Honning.

– At han har kjøpt de på eget initiativ er ekstra kult. 

Han forteller at de digger stilen til Frank Ocean.

– Det er jo «up our alley» å ikke prøve så hardt og samtidig se bra ut. Diemme handler om at skoene utgjør forskjellen.  

Det var Drake sin stylist som sendte dem en forespørsel om Diemme-boots til en viktig fotoshoot.

Les også
7 trender som var overalt under CPHFW

– Vi kastet oss rundt og fikk produsert et par Everest Sage Green fra AW’22 til ham. Det var naturligvis rått å se Drake bruke de!

Ifølge Alver var det først og fremst veldig gøy at de valgte Diemme.

– AW22-kolleksjonen slippes medio august, så det er midt i blinken for oss med denne eksponeringen akkurat nå.

– Vi merker det alltid på interessen når ting skjer, men samtidig er det bare en del av puslespillet det er å bygge merkevare.

– Vi blir ikke Olav Thon av Frank Ocean alene.

Det norske skomerket fyller 30 år i år.

– Det skal vi markere litt senere i høst. Vi har masse sterke collaborations som slippes utover høsten, blant annet med Y/Projects og Alanui, avslører de avslutningsvis.

Les også: Norsk modell: – Demna laget den spesielt til meg

Siste saker

Mest lest nå
Les mer