Frank Ocean og Drake digger norske Diemme

Publisert:

Del innlegg:

– Det er jo «up our alley» å ikke prøve så hardt og samtidig se bra ut.

Det siste tiåret har norsk mote fått en voldsom oppsving internasjonalt. Vi har gått fra å være mikroskopiske i forhold til våre naboland, til å bli en nasjon med flere suksessrike kles- og tilbehørsmerker.

Denne uka er det Diemme som er blitt den store snakkisen. Det norske skomerket har nemlig blitt sett på føttene til intet mindre enn to superstjerner – og det med stor s; Frank Ocean og Drake.

GQ er blant de som har plukket opp bildene av at Frank Ocean sykler rundt på Manhattan iført shorts, t-skjorte, fløyelsdurag – og Diemme-boots. De skriver «Frank Ocean vil ikke bli sett, men han har på seg en helt killer fit».

I en annen sak oppfordrer de andre til å ha følge Oceans eksempel og trekke på seg «store, kraftige sko i sommer». Der lenker de også til Diemmes Roccia Vet-boots.

Les også: Sleepers samarbeider med Ida Broen

Samtidig dukker Drake opp med Diemme Everest-boots. Det skjer på promobildene og i musikkvideoen til låta «God Did» fra den nye skiva til DJ Khaled, der den kanadiske rapperen bidrar.

– Frank Ocean har selv skaffet seg Diemme-skoene, forteller daglig leder Mats Alver til Melk & Honning.

– At han har kjøpt de på eget initiativ er ekstra kult. 

Han forteller at de digger stilen til Frank Ocean.

– Det er jo «up our alley» å ikke prøve så hardt og samtidig se bra ut. Diemme handler om at skoene utgjør forskjellen.  

Det var Drake sin stylist som sendte dem en forespørsel om Diemme-boots til en viktig fotoshoot.

– Vi kastet oss rundt og fikk produsert et par Everest Sage Green fra AW’22 til ham. Det var naturligvis rått å se Drake bruke de!

Ifølge Alver var det først og fremst veldig gøy at de valgte Diemme.

– AW22-kolleksjonen slippes medio august, så det er midt i blinken for oss med denne eksponeringen akkurat nå.

– Vi merker det alltid på interessen når ting skjer, men samtidig er det bare en del av puslespillet det er å bygge merkevare.

– Vi blir ikke Olav Thon av Frank Ocean alene.

Det norske skomerket fyller 30 år i år.

– Det skal vi markere litt senere i høst. Vi har masse sterke collaborations som slippes utover høsten, blant annet med Y/Projects og Alanui, avslører de avslutningsvis.

Les også: Norsk modell: – Demna laget den spesielt til meg

Siste artikler

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...