Dette er den nye sjefredaktøren for norske Elle

Publisert:

Del innlegg:

Signy Fardals arvtaker er klar.

Siden Signy Fardal i fjor vinter annonserte sin avgang som sjefredaktør i norske Elle etter 20 år ved roret, har ryktene versert om hvem som skal ta over kremjobben i det norske motemagasinet.

Tirsdag kom nyheten. Det er Petra Middelthon som blir ny sjefredaktør for norske Elle. Hun kommer fra stillingen som moteredaktør i samme magasin.

–  Jeg har siden 2006 hatt privilegiet med å jobbe for verdens beste merkevare og jeg er nå utrolig ydmyk og stolt over å ta fatt på rollen som sjefredaktør for norske ELLE, sier Petra Middelthon på motemagasinets nettsider.

– Mote- og mediebransjen befinner seg i en utfordrende, men spennende tid. ELLE er en helt unik merkevare, som jeg ser frem til å videreutvikle sammen med redaksjonen og våre nye eiere. 

– Det å finne en erstatter for Fardal har ikke vært en enkel oppgave. Vi har hatt veldig mange bra søkere, både fra bransjen og andre interessenter, inne til intervju. Petra utmerket seg som den beste kandidaten. Hun er en av Norges mest innflytelsesrike moteprofiler og har den rette holdningen til å kunne ta ELLE videre. Vi huser nå over 30 ansatte på Støperigata med spisskompetanse innenfor digital kommunikasjon, så jeg er sikker på at ELLE er i trygge hender, sier Kjetil Tveter, gründeren bak United Influencers og United Publishing.

Det spøkte lenge for norske Elle etter at Egmont i februar 2017 annonserte at de ikke ville fornye avtalen med de franske lisenseierne. Til manges store overraskelse var det United Influencer som reddet Elle fra magasindøden og som siden har gitt ut det norske motemagasinet på både print og nett.

Den nye sjefredaktøren kommer inn på en tid med mye turbulens i magasinbransjen. I fjor høst ble det klart at det er slutt for Stella-redaksjonen før nyheten kom om at Bonnier Media avvikler hele den norske virksomheten. Costume er blant titlene som vil leve videre, men med en langt billigere produksjonsmodell. Også Egmont har måttet kutte og rigge om sitt såkalte ung kvinne-segment nylig.

Hovedbilde: Isabel Watson.

Les også: Redaksjonell sammenblanding eller motepressens fremtid?

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...