– Det er fantastisk at de har snappet opp at Gigi har brukt klærne, forteller Andreas Holzweiler til Melk & Honning.
Allerede i januar i år kunne vi melde at Gigi Hadid har blitt spottet i norsk design ved en rekke tilfeller. Både en lang rosa boblekåpe fra Christina Ledang, en gul, karakteristisk jakke fra Edda Gimnes og diverse kåper fra Elisabeth Stray Pedersen har kommet gjennom nåløyet hos den amerikanske supermodellen. Storfavoritten har likevel vært Holzweiler – og da spesielt hettegenseren med kleshenger-logoen, i ulike farger.
Norske medier har ved flere anledninger stolt omtalt det at stilikonet har favorisert dette plagget fra den familiedrevne designbedriften (som vi også nylig kåret til mote-Norges mektigste).
Men tidligere i dag var det et internasjonalt motenettsted med fokus på streetwear som satte søkelyset på dette. Hypebae skrev nemlig en sak med tittelen «Hva i huleste er merket som Gigi Hadid ikke klarer å slutte å bruke?».
Journalisten bak saken, Nav Gill, har snust seg fram til dét at det er Holzweiler som står bak.
– Selv om de fleste av oss bare kan drømme om å skaffe oss en del av plaggene denne eldste Hadid-søsteren har på seg, er det likevel et low-key merke hun har blitt spottet i som får oss cozy girlsa til å bli nysgjerrige, skriver hun.
Ifølge Gill har supermodellen genseren i både sort, burgunder og oransje, og som hun sier «Er det bra nok for Gigi, er det bra nok for oss». Saken avsluttes med direktelink til Holzweilers nettbutikk, super markedsføring for det norske klesmerket.
Til Melk & Honning forteller Andreas Holzweiler at eksponeringen de har fått gjennom Gigi Hadid har hatt mye å si for dem både nasjonalt og internasjonalt.
– Jeg tenker at det har nok vært en stor døråpner. Vi har merket mye til at hun har brukt hanger hoodien, som er subtil, men likevel iøyenfallende. Vi har også merket det på andre ting som skjerf eller denimen som hun har brukt, som treffer ulike segmenter enn hoodien. Hun har en bred appell.
– Det handler jo ofte om å bli oppdaget og få sjansen til å vise seg fram til innkjøpere, forbrukere og presse. Og når vi da har fått den oppmerksomheten, så handler det fremfor alt om å fortsette å levere, fortsetter han.
Han synes det er fantastisk at Hypebae har snappet det opp.
– Det er jo en viktig plattform i street segmentet. Vi har var ikke klar over at det skulle komme på trykk, så da blir det en ekstra hyggelig overraskelse.
Les også: Hun tar norsk design ut i verden